Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Er i uke 23 og vekta går oppover i full fart,noe den har gjort HELE veien.Har forferdelig appetitt både på mat og godt.Blir redd for hvordan dette ender.Klarer ikke sjerpe meg heller-uansett hvor mye jeg vil og prøver.Har gått opp 15 kilo allerede.I forrige svangerskap gikk jeg opp 20 kilo til sammen.Nå ender det vel på 30. Flere?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 har lagt på meg over 20 i de to forrige, blir vel enda mer denne gangen da jeg ikke har tatt av alt fra forrige;( Vi får kose oss som gravide og hellr slanke oss når babyen er født;) Slik tenker iallfall jeg;)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Heisann.......... er bare på besøk fra DIB jeg da. Jeg gikk opp 27 kg begge gangene jeg gikk gravid. Første gang tok det meg snaue 4 mnd og komme tilbake til matchvekt........... Denne gangen tror jeg det går enda raskere.......... Lillebror er 2 mnd og 1 uke og jeg har 6 kg igjen til det jeg veide i uke 7 på første kontroll, men jeg skal ned 2 kg til etter det da : ) Veide 69 på første kontroll,men jeg skal veie 67 innen 1 .august . . Er 176 høy............. Jeg koste meg som gravid og spiste litt ekstra, nå trener jeg hver dag og spiser sunn mat......... og kiloene raser av nesten syns jeg......... Slapp av du blir normal igjen som det ikke føles sånn : ))
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 Jeg la på meg 35 kg i forrige svangerskap , nå er jeg i uke 20 og har lagt på meg ca 10 kg. Lå nok på 15 kg forrige gang jeg var 20 uker på vei. Denne gangen vil jeg ikke legge på meg like mye, for det er en større rissiko for ungen om man spiser mye usunt. Det har jeg ikke samvittighet til, så jeg prøver å spise sunt, men spiser masse alikevl, for apetitten er på plass. Blir nok litt vel mange kg dette svangerskapet også. Vi får legge om livet etter fødselen....
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 Mn det som er så kjiiiipt er at det blir vanskeligere å vanskeligere å slanke seg etter fødsler.........
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #7 Skrevet 22. april 2007 Tror det er viktig at en tenker at barnet i magen faktisk trenger næringstoffer og ikke bare søtt. Ungene blir iallefall store av det, og vi vet jo at det da er større risiko og hardere fødsler. Men selvsagt: noen får mye vann i kroppen og de kan ikke noe for det. Jeg er 20+3 og har lagt på meg 3 kg. Er normalvektig fra før av da, og jeg har også spist godteri. Men med måte. Har kuttet ut all brus osv. Tenk på den lille også:=)
Vi fikk en Jente! Skrevet 22. april 2007 #8 Skrevet 22. april 2007 Hei. Jeg er i uke22+2 og har gått opp 12 kilo, er ikke så lett å se på vekten! Har ikke noen gode råd, måtte bare dele det med noen! Er mitt første så jeg vet heller ikke hva jeg kan forvente. Min mor maser hele tiden om at jeg må være forsiktig med å legge på meg, men jeg merker ikke at jeg spiser mer nå enn ellers! Sukk, akk, stønn......hvordan skal dette gå?
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. april 2007 #9 Skrevet 22. april 2007 jeg er i uke 17 og har allerede lagt på meg 2 kg. Ikke at det er så mye, men ... JM sa det var helt normalt. Det jeg syns er rart er at jeg har hatt skikkelig dårlig matlyst (den har komme tilbake nå da:) og ble egentlig litt overraska over at jeg hadde lagt på meg, så skjønner hva du mener. Jeg tror kroppen tar det den må ha:)
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 22. april 2007 #10 Skrevet 22. april 2007 uff ikke vær lei deg!! Prøv å heller se på de positive tingene du faktisk er igjennom! Matlysten går helt sikkert tilbake til normalen når babyen din er født! Jeg vet hvordan du har det, jeg er nå 25 uker på vei og har gått opp snart 20 kg.... Skjønner ikke selv at det er mulig, men jeg spiser veldig mye mer enn før. Har brukt masse energi og tanker på å gremmes over veltøkningen, men har funnet ut at det fører ingenstedshen.... Jm sier at så lenge man er frisk og rask og og får i seg i normale næringsstoffene som barnet trenger samt vann, skal man heller la kroppen ta over denne prossessen. Vedt at du sier til deg selv at "uff, nå må jeg skjerpe meg" om og om igjen, prøv heller å ikke vær så hard mot deg selv. Vi får heller ta kampen mot kiloene når kroppen vår er tilbake i normalen ) Lykke til, føler med deg!!
Babyheaven OVERTID:( Skrevet 22. april 2007 #11 Skrevet 22. april 2007 Hei på deg. Vet akkurat hvordan du har det. Har allerede gått opp over 20 kg og jeg er i min 24. uke. I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 40 kg. Det er ikke mye moro,sliter forferdelig med det. Jeg spiser heller ikke usundt,og orker ikke snop osv. Men legen på sykehuset har konkludert med at det er hormonforandringene kroppen min ikke 'godtar' . Gikk for noen år siden på medesiner(hormoner) pga endometriose,og for hver kur fløy vekten opp 20 kg,og jeg slanket det av meg mellom hver kur. Reagerer jo på samme måte i svangerskap,bare enda mer. Håper det retter seg etter fødselen. Driver på å blir sprø av kroppen mi,hater den rett og slett. Men misforstå meg rett,jeg er stolt av magen og elsker den lille inni der. Prøver å se det positive i det,den lille der inne er verdt alt. Håper ting retter seg for alle som sliter med dette, etter fødselen:) Masse lykke til:)
Gjest Skrevet 26. april 2007 #12 Skrevet 26. april 2007 Hei! Har nok noe liknende som deg, er i uke 22 og har gått opp 16 kilo allerede. Jeg spiser regelmessig , sunt og normale mengder. Har ikke vært sugen på noe søtt i svangerskapet i det hele tatt. Men vi er alle forskjellig, man må bare akseptere det. Hos meg handler det om hormonell ubalanse og matintoleranse, gjør at jeg har mye vann og ellers legger mye på meg at viss type mat. Men må spise allsidig kost når man er gravid, får heller kjempe med demonene når den lille er kommet til verden.
bamby Skrevet 26. april 2007 #13 Skrevet 26. april 2007 Hei HI! du skriver ikkenoe om hva mosjon du får, bare om mat/godt-inntak.. hvis du vil "holde igjen" kiloene kan du trene litt dersom formen er god nok til det..dvs alt fra turer til studio m.m... når det gjelder mat styrer jeg litt vha spise mat før jeg unner meg snop, normal matlyst nå, men enorm i starten(3 mnd)... og så spiser jeg mye frukt, lager digg smoothies, spiser youghurt, fruktsalat m.m... lagt på meg noen kg alt selv, var 4,5 kg uke 16, nå uke 20, ikke veid meg siden:) MEN når det er sagt er det som mange skriver ovenfor her ikke mulig styre hormonene og den naturlige økningen den legger på...
**Hege&Amalie** Skrevet 27. april 2007 #14 Skrevet 27. april 2007 jeg har ikke noen gode råd å komme med, men vil bare si at jeg har det helt motsatt og synes ikke det er så fryktelig morsomt akkurat.... jeg er nå i uke 31 og har gått opp 0,5 kg fra det jeg veide for jeg ble gravid... veide 63 kg da. man blir jo bekymret i denne situasjonen også, og det er kanskje litt lettere å tenke på at din baby hvertfall får masse "nye" næringsstoffer i seg, mens min må tære på mine gamle liksom....og du kan slanke det av deg igjen når den lille kommer ut høres kanskje teit ut, men man blir jo litt bekymret over alt mulig i denne tiden.... jeg er tredje gangs og har i grunnen vært sånn med vekten i de tidligere svangerskapene også, så jeg vet jo innerst inne at det går bra, men tankene er ikke noe man kan gjøre noe med dessverre.....
Reidis Skrevet 27. april 2007 #15 Skrevet 27. april 2007 Jeg gikk opp over 20 kilo i forrige svangerskap og har gått opp 4 kilo til nå (13+5). Ble faktisk kommentert av legen. Opplevde å bli full av vann i kroppen, og tror mye av vekta lå der. Tror rett og slett at vi alle er forskjellige. Opplevde i hvertfall at vekta raste de første ukene etter fødselen. En laaaang tur en gang i uka (3-4t), litt dårlig tid til å spise og generelt mye vann. Denne gangen får kiloene komme som de kommer...
mamma'n til ina og ada;o) Skrevet 27. april 2007 #16 Skrevet 27. april 2007 Et lite skryte svar fra meg da, Er 20+1 og litt overvektig fra før men har til nå gått opp 1,5 kg bare. Jeg er så glad for det. Håper jeg klarer å holde det der. ;o)
Fabelaktiv Skrevet 27. april 2007 #17 Skrevet 27. april 2007 Vet du hva? Spis du, men spis sunt først og gå mer.. en gåtur om dagen - bra for magen Få med deg "gubben" - han er sikkert interessert i at du ikke går opp 30 kilo også ... og nå begynner jo været å bli knall (oslo) så da kan du jo nyyyyyyte våren.. ut på tur!!! kom igjen
121081 Skrevet 27. april 2007 #18 Skrevet 27. april 2007 Er 166 og veide 72 da jeg ble gravid.. Så var godt i stand. Nå her jeg 16+2 og veier 73,8.... Lurer på om jeg runder 100 når jeg er på termin. Uff:)
Younameit Skrevet 27. april 2007 #19 Skrevet 27. april 2007 Bra det ikke er bare meg. La på meg mye de første4 mnd sist gang også.. Plagsomt når man må bestille gravid t shirt i xxl på nine.no.. Har på meg xl nå, men den sitter stramt.. Prøver å spise sundt og bare frukt på kvelden, men det er ikke så lett når jeg er sååå sulten... Jaja.. vi får ta et skippertak når bebbisen er født !! Klem fra
Duracella80 Skrevet 27. april 2007 #20 Skrevet 27. april 2007 heisann jeg har samme problemet... jeg er i uke 25 og har lagt på meg 13 kg. i forgje svangerskap la jeg på meg 38 kg! håper på å klare meg med 20 dette svangerskapet. prøver å spise sunt og regelmessig- men har utrolig god appetitt! men tenker på det hele tiden- er utrolig deprimrende og får dårlig samvittighet når jeg unner meg noe godt. men ønsker deg lykke til- du har nå "bare" 17 uker igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå