selfangerkjerringa Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 Hadde vært på besøk hos foreldrene mine og skulle hjem. Gubben hadde akkurat festa 3-åringen i setet sitt, og jeg hadde festa setet til minimais på 3mnd. Jeg smelte igjen bakdøra og var på vei til å åpne passasjedøra da jeg ser at det velter røyk ut av motorrommet på kjerra. Gubben roper "få ut ungene og kom dere unna", jeg river opp døra, fikler og fokler for å få løs setet til minimais, hyler etter svogeren min på hjelp og er på vei for å få tak i 3-åringen da Gubben får slukket brannen og erklærer faren over. For det var en ledning i motoren som var tatt fyr... Men herregud så redd jeg var!!! Ikke mens jeg tok ut ungene, men rett etterpå... puls på 350, hjertebank, svetta... måtte få hjelp til å bære ungene inn i huset igjen, jeg var helt satt ut... Det verste var følelsen av hjelpeløshet etterpå dag jeg tenkte over det hele - jeg har jo TO unger og bare to hender, hva hvis brannen hadde spredt seg? Og jeg hadde vært alene da det skjedde? DA ville jeg jo ikke fått med meg begge ut.. hvordan prioriterer man mellom ungene i en sånn situasjon? Uansett - takk og pris at det gikk bra
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Skjønner deg,hadde fått panikk jeg også i en sånn situasjon.Tror jeg hadde gjort alt i min makt for å redde begge ungene no metter what altså.Ikke snakk om å bare få med meg en,men begge om jeg så hadde blitt vekket mitt på natta.
selfangerkjerringa Skrevet 22. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2007 Nei men hva skal en gjøre da, når begge ungene er festa så de skal sitte fast - og så må en plutslig få dem løs derfra i en viss fart, BEGGE TO? Huff, håper jeg aldri aldri aldri opplever dette igjen!
Gjest Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 På NAF (og sikkert andre steder) selger de en kniv-greie som du enkelt kutter over setene med. Denne har også en hammerdel som du knuser ruta med. Veldig kjekk å ha i bilen, hvertfall hvis du tenker over hva du skal gjøre før situasjonen intreffer. Du håndterte det bedre enn mange andre. Har sett folk som har fått helt panikk og bare stått ved siden av bilen og hylt, så sånn sett synes jeg heller du skal gi deg selv en klapp på ryggen:)
Gullemor Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 *signerer Vanedis' innlegg* Uff, ka-ping-vennen! Dette hørtes utrolig fælt ut! *mareritt* Men, ja, du gjorde jo alt riktig; panikken grep deg jo etterpå og ikke midt oppi det hele, og det_er_jo_riktig! ) *krysser fingrene for at ingen av oss opplever dette (igjen)*
selfangerkjerringa Skrevet 22. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2007 Tusen takk for tips! Den dingsen skal jeg sannelig skaffe meg! Hadde vi kjørt MIN bil ville det forresten vært litt lettere, har nemlig bilstol med base... men basen står som sagt i min bil, og det var gubben sin bil som tok fyr.
rødhette* Skrevet 22. april 2007 #7 Skrevet 22. april 2007 Oj, dette hørtes skummelt ut!!! *trøsteklemme* Men som de har skrevet over her, var du kjempeflink jo!!! Og den dingsen vil jeg også ha! Noen som vet hva de koster? Finnes det andre steder de også selger det?
selfangerkjerringa Skrevet 22. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. april 2007 Nå når jeg har fått episoden litt på avstand så er jeg faktisk litt stolt av meg selv jeg også... jeg var nemlig helt iskald mens det sto på, fikk jo ut bilstolen med minimais og var på vei til å ta ut 3-åringen før han fikk slokka brannen
Gjest Skrevet 22. april 2007 #9 Skrevet 22. april 2007 Jeg syns du har all grunn til å være stolt ja Ikke lett å holde hodet kaldt i en så skremmende situasjon! Huff...jeg skal også kjøpe en sånn knivdings å ha med på tur.
Gullemor Skrevet 22. april 2007 #10 Skrevet 22. april 2007 Unnskyld at jeg bruker denne tråden til dette, ka-ping, men: Minimais! *le hjertelig* *blunke til ka-ping*
Lumsk Skrevet 22. april 2007 #11 Skrevet 22. april 2007 Å uff, så skummelt. Skikkelig ekkelt. Endelig bra at det gikk fint. Og imponerende reaksjon må jeg si. Det er greit å bli satt ut - i etterkant. Ellers hadde du vel vært overmenneskelig antar jeg. Iskaldt hode mens det står på er derimot en stor fordel.
Har byttet nick ! Skrevet 22. april 2007 #12 Skrevet 22. april 2007 Uff så bra det gikk bra! Ser ut til at dere gjorde alt riktig da!! Nå må du ikke plage deg selv med "hva hvis" spørsmål da....Takk og pris for at det gikk bra!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå