Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 40 dager igjen, vann i kroppen andre plager har virkelig begynt å gjøre seg gjeldende. Tok konsekvensene av at ting ikke kom til å gå bedre, så nå går jeg rundt her med bekkenstøttebånd, ordentlige støttestrømper og håndleddsstøtter med spile. Håper bare det skal hjelpe. Føler meg likevel som en vandrende støttebandasje. Er spesielt lei av å våkne hver morgen uten følelse i håndledd og fingre og få krampe bare jeg forsøker å røre litt på dem, ikke klare å skrive noe de første timene på jobb. Det spiller ingen rolle om jeg sover på ryggen, magen eller siden, håndleddene blir like numne hver morgen. Det er helt umulig å knyte fingrene. Jeg lurer på hva jeg skal finne på hvis ikke disse håndleddsstøttene fungerer, har brukt dem noen dager enda, men siden jeg hadde så vanvittig vondt før jeg fikk tak i dem, så har det ikke hjulpet alt for mye. Spørsmålet er også, hvor lenge vil dette sitte i etter fødselen. Noen flere med håndledd og fingre som ikke vil samarbeide ?
klar for #2 Skrevet 21. april 2007 #2 Skrevet 21. april 2007 Jeg begynte å dovne bort før jeg visste at jeg var gravid, og det ble verre og verre gjennom svangerskapet. Fom desember var seks fingre helt bortevekk. Ei jordmor sa til meg at nummenheten kunne sitte i i opp til ett halvt år og at jeg kanskje måtte operere! Ble ordentlig nervøs jeg! Er gått 8 uker siden fødselen nå og jeg har fått føligheten tilbake i 4 av seks fingre. De siste to er mye, mye bedre enn de har vært. Så det kan altså sitte i ei stund etter fødselen er jeg redd...
(Muskat) Skrevet 21. april 2007 #3 Skrevet 21. april 2007 Drikker du mye vann? Jeg hadde store problemer i mitt første svangerskap, men i dette er det bare pipling i fingrene om natten, morgene og når jeg sitter og skriver mye. Nå drikker jeg så mye vann jeg klarer hver dag. Har tro på at det hjelper litt...
Merida72 Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 Hei der! På besøk innom fra 2.tri jeg. Men kommer over til dere i morgen:-). Ville bare si at jeg hadde det slik i mitt forrige sv.skap. Det kalles "Carpal Tunnel Syndrom". Har noe med nerver som havner i klem å gjøre. Det blir neppe bedre før du føder, og kan sitte i en stund etterpå. Hvis det ikke forsvinner av seg selv er det mulig å operere. Jeg slapp det! Men et tips fra meg: Jeg kom i kontakt med en fysioterapeut som hjalp meg! Sjekk litt rundt, kanskje noe alternativt som hjelper (akupunktur, fysio e.l.?) Lykke til - og trøst deg med at det er forbigående selv om det er fryktelig slitsomt å ha det sånn akkurat nå...
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 Hiver meg på A-mor sin forklaring. Etter knust håndledd i høst har jeg slitt mye med dette, men hele tiden trodd at det var pga det knuste håndleddet. Spurte fysioterapeuten da det plutselig kom tilbake en stund etter avsluttet behandling og hun også sa at det var Carpal Tunell Syndrom. Det er ikke farlig, men kan være veldig vondt og plagsomt. Hun sa at det skyldes væskedannelse mellom skivene i håndleddet som gjør at det kommer vev i klemme og dermed blir man nummen og vond. Jeg klarte ikk eå bevege håndene i det hele tatt på 4 dager og plutselig bare forsvant det av seg selv. Hos meg mente fysioterapeuten min at dette måtte jeg regne med ble bare værre og værre frem til fødsel og at etter fødselen burde plagene forsvinne. Nå har også den andre hånden begynt å krangle med en tommel som slett ikke er med lengre.... men men. Spurte JM om dette og hun sa at hun kunne fint sette noen nålet (akupunktur) på meg neste gang jeg skal dit. Det pleier visst å hjelpe. Hvis du ser på innsiden av underarmen din så er nålepunktet ca 8-10 cm opp fra selve håndleddet. Man må sitte ca en haltime med en nål på hver arm. Anbefaler dere å spørre deres JM om å få prøve det som en alternativ behandling for det kan gjøre skikkelig vondt å gå med disse smertene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå