Gjest Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 Hei Jeg er 30 og venter nr 2. Forrige gang gikk det ikke så veldig bra. Fikk svangerskapsforgifting-eklamsi, etter gutten min ble født fikk jeg svangerskapskrampe og besvimte. Havnet på intensiven og hanglet i 3-4 mnd etter fødsel. Fikk hukommelsese tap rundt fødslen. Kjenner nå at jeg er begynt å bli litt bekymret igjen... er bare 14 uke på vei.... Er det noen som har opplevd lignedne og har lyst til å utveksle litt info ang opplevelser ? Får så lite forståelser fra andre... svangerskapsforgifting er jo vanlig er jo svaret jeg ofte får !b Håper å høre fra noen, selv om jeg vet at det ikke er så mange som opplever dette.
ekatja Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Hei sånn! Opplevde akutt keisersnitt pga svangerskapsforgiftning med nr 1. jo, sjansene er større for å få det med nr 2 for oss, enn for de som ikke har opplevd det. Men de er ikke mye større. pluss at du pga dette skal få en mye tettere oppfølging. vent med å uroe deg - du er jo bare 14 uker - i tilfelle noe skulle skje, så er det lenge til. men jeg forstår deg godt - gikk og så etter tegn fra uke 25. Var veldig nøye med drikke mengder, med hovenhet, og alle de flotte tegnene jeg erfarte. har sluttet med det nå- orker ikke. Det er viktig å ta det med ro - det har jeg forstått. Tok meg nesten 2 svangerskap. Det kommer til å gå bra!!!
Dina Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Hei Jeg fikk svangerskapsforgiftning tidlig i forrige svangerskap, med innleggelse på sykehus. Dette utviklet seg ganske raskt til eklampsi med tap av bevissthet og kramper. Måtte ta hastekeisersnitt. Forstår derfor godt at du er bekymret. Det er jeg også blitt etter å ha lest et innlegg som påstår det er 25 % sannsynlighet for å få svangesrskapsforgiftning i 2. svangerskap hvis man har hatt det i 1. Er nå i uke 12 og har fått time til kontroll på sykehuset om noen uker. Håper på bedre oppfølging i dette svangerskapet enn forrige. Hvordan er det med deg, får du noen ekstra oppfølging denne gangen? Om det er en del som får svangerskapsforgiftning så er det i alle fall ikke vanlig med eklampsi
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Hei Dina Jeg går til legen hver 14 dag og er 50 % sykmeldt for å ikke stresse. Legen sier at det eneste som kan forebygge det er å ta det med ro. Prøver så godt jeg kan, men har også en kronisk syk gutt som må ha medisin og trening hver dag så det tar på uansett så det egentlig litt "deilig å væer 50 % sykemeldt når en er vandt til å jobbe 100-110 % på jobb i tillegg til å følge opp sønnen min. Jeg bekymerer meg forsatt, men legen har sagt om jeg får noen av tegnene på svangerskapforgifting vil han ta meg på alvor og sende meg på sykehuset for kontorll. Har også fåttt plass på Riksen, noe som jeg håper er positivt, men det kommer jo helt ann på hvem man møter av helsepersonell. Hvordan utartet det seg for deg, hvor langt var du kommet i det forrige svangerskapet når du ble sendt på sykehus. Det skjedde så fort hos meg også, etter at sønnen min ble født fikk jeg så vondt i bryste og så "dårlig", kramper i nakken, men fikke ikke noe oppfølging selv om jeg klagde på smerter som var verre en pressveer, til slutt så ble jeg bevistløs noen minutter og hukommelse tap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå