Gå til innhold

3 år og bleieslutt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt potte og do leeenge, uten at vi har stressa m å få henne tørr.Lenge siden hun slutta å bæsje i bleia.(1/2 år, ca)

Har vært flink til å si fra(men hører m at hun ikke er så flink å prate..), og ville begynne m truse, så det gjorde vi nå nylig -rett før hun fylte tre..

Men det går så opp og ned! Hun er eldst, så vi har ikke erfaring m dette. Hva er "vanlig"?? Hvor mange uhell må meg regne med? Vi har hatt to uker m bare truser (bleie ute). Har minst et uhell om dagen.. Kan gå kjempefint hele dagen...men på ettermiddagen/kvelden er hun liksom ikke så veldig ivrig lenger.

Vi hadde noen dager innimellom her hvor hun ikke sa ifra i det hele tatt. Gadd ikke, liksom...bare kikka oss rett i auga og tissa på seg.

Gjør hun det m vilje?

Andre dager her hun kjempeflink å si ifra, holder seg til vi kommer opp alle trappen til do og allting. Har vært på butikken og holdt seg tørr til vi er hjemme flere ganger.

Men vi har jo noen "tørre" dager innimellom.. og hadde også det da hun fortsatt gikk m bleie.

Vi bruker klistremerke-belønning, og hun syntes det er stas.

Velger truse hvis hun får valget mellom truse og bleie.

Vi spør om hun skal på do ofte/minner henne på å si ifra.

Har en lillebror på 5 mnd.. kan det være utslag av søskensjalusi?

Eller forventer vi som foreldre litt for mye her? Må man regne m så mange uhell?

Hva skal man si når uhellet er ute? Må jo ikke lage no stort nr ut av det, men noe må man vel si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes hun er flink jeg. Man må regne med litt uhell i starten. Etter det du har skrevet kan det kanskje virke som hun rett og slett gjør det med vilje av og til (for å se deres reaksjon) og av og til uhell pga hun glemmer av seg. Du gjør rett i å ikke lage stort nummer ut av det. Når uhellet er ute hadde jeg sagt noe slikt som: "neimenn huff, glemte du å si fra at du måtte på do. Prøv å huske det til neste gang, da får du jo klistremerke også. Snart er du stor stor jente. Neste gang husker du det nok"... noe slikt tror jeg at jeg hadde sagt.

Lykke til. Skryt masse av henne hver gang hun klarer å si fra (selv om hun klarer det ofte).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...