Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har satt inn et svar til moderator på innlegget ditt.

Høl i huet!

Ammehjelperne er jo en kjemperessurs for BiM og DiB. Kan ikke skjønne at de ikke vil tillate at dere formidler lenke til siden.

Kanskje dere da skal la være å arbeide her inne som ammehjelpere og se hvor mye sidene er tjent med deres fravær!?

Nei, teit...

Skrevet

Ja, jeg vet.

Det er nettopp det...

JEg har allerede tatt på meg et oppdrag for en annen side...vet ikke om jeg gidder det her inne når det er sånn!!!! Får nok stress med hva vi har lov å si som ammehjelpere fra organisasjonen selv... Sukk... Må snakke med de andre først. Fjummsi har termin i dag, hun er litt opptatt kan du si, men blomman hører vi nok fra...

Skrevet

Hei:)

Håper ikke du forlater oss Expat!! Vet du, det er mulig, siden de har hatt nok å gjøre i dag *flire*, at de ikke så at ammenhjelpen var nevnt. Det stod jo ikke i HI, men lenger ned i tråden. Jeg lever i håpet om det, og at de svarte uten å ta med ammehjelpen i betraktning:)

Skrevet

jeg er i GRISEVILLT humør nå!! :-( BLÆH

Sorry meg - men dib er ikke spesielt seriøse aktører..... - nei vil de ikke ha oss så kan de takke seg selv!! Vi er faktisk med å holder en viss standard på nettestedet.....

men jeg kan finne meg andre forum jeg - ikke no problem igrunn

Skrevet

Nå er jeg en av de "heldige" som ikke har hatt noe som helst trøbbel med ammingen min og ikke bedt om hjelp fra dere som ammehjelpere, men dere sitter jo inne med så mye annen kunnskap også og det er veldig godt å få svar man kan ha tillit til fordi dere er akkuart dere.

Nei, leit om vi skal miste dere pga noe sånt tull, og jeg mener at ammehjelpens sider er en link de ikke BØR ha noenting imot, ei heller kiss-kidd som er ei infoside. Viktige sider å kunne linke til for mammaer som tviler, lurer eller plundrer...

Jeg vet at jeg ikke hadde overlevd uten ammehjelpens side i allefall. Så mye jeg lurte på selv om ting gikk på skinner, alltid greit å finne svarene der....

Skrevet

Så man kan ikke skrive navnet på merkeprodukter i det hele tatt da eller? Eller komme med råd som innbefatter en nettside? De fleste her som spør er jo ute etter hjelp. Er jo ikke alle som bor slik til at de har alt innen rekkevidde heller. Kommer til å bli ganske trasig her hvis ingenting er lov lenger.

Skrevet

Jeg er vel EN av mange her som kan skriver under på at ammehjelperne her gjør en KJEMPEJOBB!!! Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skulle gjort uten de....hadde ihvertfall IKKE ammet den dag idag!!!!!

Itillegg hadde nok jenta mi enda slitt med nakke- og ryggplager(KISS) og skreket døgnet rundt, og jeg hadde garantert vært innlagt på en eller annen psykiatrisk avdeling i nærheten!!

SÅ... moderator......moderer deg litt !!

Skrevet

Snull, skriv det på ris og ros, da vel! OG når skal du bli ammehjelper da???

Skrevet

Skal se om jeg kan finne fram dit ja ;-) Er jo noe uvant med denne "gamle" siden igjen !

Ammehjelper... neei, tror jeg overlater den jobben til dere noe mer erfarne mødre ;-) Kanskje om noen år, har vel enda litt lite erfaring synes jeg...,men takk for tilliten da Expat ;-)

Skrevet

Jeg gidder ikke å irritere meg over dette enda jeg, fordi:

-det er utrolig vanskelig å håndheve slike regler

-jeg tror faktisk ikke at dette gjelder ammehjelpen.no /ammedebatten, så mange ganger det har blirr referert til ammehjelpen; nei, da hadde de nok reagert selv hvis det var så ille. En annen ting er hva som har foregått på skravle, hvor folk reklamerer for ting de selv kan tjene penger på. Det dreier seg om inhabilitet og andre nærliggende problemstillinger, og er etter min oppfatning noe helt annet.

-de har jo kastet ut enkeltmedlemmer pga reklame, men de har vel aldri brydd seg med ammedebatten? Ikke så vidt jeg vet hvertfall.

Så la oss leve i håpet så lenge, de skjønner sikkert at ammehjelpen som praktiseres her er gull verdt, og dermed reklamekroner..

:)

Skrevet

Du kan veldig mye. Ammehjelperprøven ligger nedlastbar, tror jeg. Det gjorde den ihvertfall før. Du kan alt det der, det vedder jeg på!! Da blir du også del av et veldig bra miljø med andre ammeentusiaster, og du får en veileder nær deg. Tenk på det ihvertfall. Si ifra hvis du ikke finner den så kan jeg forsøke å sende den til deg.

Skrevet

Har vel egentlig aldri tenkt tanken....,men hvis jeg kan hjelpe med noe av det jeg selv har erfart og lært, så klart jeg vil det. Hvor lang tid tar prøven og man bør vel lese noe først , eller ?

Skrevet

Vel, det er en velkomspakke man bestiller "du vet hvor", den inbefatter mye pensum. Det sagt, jeg hadde "lest" så mye på AD at jeg tok den rett frem etter nesen. Du merker fort om du kan det eller ikke! Som sagt, i gamledager (i fjor) så var prøven nedlastbar fra nettsiden. Jeg har noen gamle på computeren her, send med en pm med mailadresse kan jeg sende en til deg.

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=83 er pakka. Som du vet koster det penger å være ammehjelper... Vi har ikke statstøtte vettu!

Skrevet

Dette er bare for dumt!

Ammehjelpen er en non-profti organisasjon...

Lenge leve grådigheten. minner om amerikanske tilstander om hva reklame angår...

Men egentlig er det kanskje de som til stadighet faktisk reklamerer ulovlig for noe her, og rett som det er har venner som må spørre om ting for de inne på sidene her til tross for at de er utestengt som ødelegger for de som kunne ha behøvd linken til ammehjelpen?

Kanskje jordmor Siri og moderator er blitt dritt lei barnslig opponering mot "reglene" at de nå tyr til så drastiske tiltak?

Skrevet

Men du hadde jo ikke ammehjelpen.no oppe på listen din, så er jo ikke sikkert at den er ulovlig vel?

Skrevet

Den er nevnt hypotetisk. Og presisert lenger nede i tilsvarene.

Skrevet

Det er helt utrolig lite profesjonelt av dem så svare på den måten!

OK, jeg skjønner godt at det ikke skal linkes til nettbutikker som gratisreklame - det er en uting! Men å skravle om det som kunder må være greit! Ærlig talt!

Å linke til andre fora bare for å "stjele" brukere over, det er også en uting. Men å linke til andre fora pga. spesial"kompetanse" der - det må jo også bare berike BIM/DIB?

Når så folk lurer på noe om amming - og ammehjelpen ikke skal linkes til? Hallo i luken, altså! Da må BabyMedia oppdatere temasidene sine slik at de har alle opplysninger der også - oppdaterte og helst godkjent av både ammefagråd og kompetansesenteret! Og for en jobb det er! Da er det bedre å bruke ammehjelpen som samarbeidspartner! For et nettsted som BIM/DIB bør det egentlig være en selvfølge å legge inn en gratisreklame for slike organisasjoner som jobber for å hjelpe kvinner i graviditet og barseltid!

Andre "spesialfora" som det for KISS/KIDD, bæring, tøybleier osv. - det bør jo også være flott! Der finnes det kompetente og erfarne foreldre som i stor grad kan være med på å hjelpe de som trenger det. Noen er her også, men den store hjelpen er jo å kunne høre fra mange...

Jeg sitter her med rier, så tilgi meg om dette ble rotete. Sikkert en ny runde (nr. 97 eller noe slikt tenker jeg) med maserier igjen ;o)

Kopierer svaret inn på ris og ros også...

Skrevet

lykke til fjummsivennen!!! Å venter såå spent nå ;-)

nei rotete svar ble det ikke.

Skrevet

Som sagt - har hatt ørten runder med falsk alarm før, og det kjennes likt ut denne gangen ;o) Om det skjer noe skal vi sende melding. Og oppdatere MSN-beskjeden tenker jeg ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...