Gå til innhold

Sukker skadeligt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Når en har dette søt behovet hele tiden...og spiser en del snop og søtsaker....hvor skadeligt er det egentlig for babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke direkte Skadelig, for barnet! Men for å si det slik.. Vil du føde ett barn på 4-5 kg?

Altså, drikker man for mye melk,for mye brus å spiser for mye godteri og slikt, kan barnet bli veldig overvektig.. Det er ikke serlig bra for verken barn eller mor!:)

Men kan gi deg ett godt tips om hva du kan spise istedenfor godteri osv. når du får søtsug! For meg hjelper deg veldig å spise for eks: Annanas,(sånn som du kjøper hel, å kutter opp selv)

Apelsin,

Jordbær,

Druer osv. :)

Dette er noen frukter som er mer søte enn andre, som det er fruktsukker i som da ikke er usunt i det hele tatt:)

Prøv! Funket for meg:)

Skrevet

Uansett om man er gravid eller ikke, så er det ikke bra med for mye sukker. Alt med måte. Det som er bra for deg er også bra for fosteret. Man må få lov til å kose seg litt også da. Fruktsukker gir også ganske rask og høy blodsukker stigning, hvis det er det du er redd for. Hvis du ikke står i fare for å utvikle csvangerskapsdiabetes, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Ikke nødvendig å få overvektig baby selv om man spiser litt sukker.

Skrevet

Husk at man ofte blir søtsugen dersom man egentlig er litt småsulten.

Mange mindre måltider i løpet av en dag kan ofte hjelpe veldig ... av erfaring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...