Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 Jeg er i uke 32 nå, og har lagt på meg 9(!!!!) kg totalt. Synes dette er VELDIG mye. Hadde normalvekt i utgangspunktet (162 høy, 58 kg)... Jeg spiser som normalt, er sykemeldt, og sliter litt med BL, så jeg får ikke gått noe særlig mer enn 20 - 30 min per dag. Hjelper dette i det hele tatt eller kan jeg like så godt droppe de småturene mine? Fikk kommentar fra naboen i dag også "Ser jo at du har lagt på deg en del, du er MYE rundere i ansiktet" *sukk*... Har ikke noe vann i kroppen i det hele tatt.
VinterSol+2 Skrevet 21. april 2007 #2 Skrevet 21. april 2007 det er ikke veldig mye i det hele tatt. og sånne naboer og forståsegpåere skal du jo bare drite i. småturer er godt for deg det, så lenge det ikke forverrer bekkenløsningen din. da kan det være like godt å heller ta det med ro og spare kroppen. og selvom en ikke legger på seg masse, så forandrer jo kroppen seg, og de fleste opplever at ansiktsformen blir rundere. noen kaller det "fødeansikt" men det er mest helt mot slutten da.
Gjest Skrevet 21. april 2007 #3 Skrevet 21. april 2007 all bevegelse hjelper! 30 min i løpet av en dag er bra d :-) legge på seg må man i et svangerskap. spes når du har de målene som du sier du hadde i utgangspunktet. vann kan du faktisk ha litt av sjøl om du ikke ser det. forresten la jeg på meg 28 kg sist og det var ikke bra! men sluttet å røyke og fikk ikke bevegd meg nesten noe pga ryggen de siste 13 ukene... da legger man på seg. du kan jo ikke gjøre mer enn du allerede gjør tenker jeg, så da får du heller stresse ned og kose deg!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #4 Skrevet 21. april 2007 Jeg hadde en grei, normalvekt før jeg ble gravid. Men følte at jeg lå akkurat på grensen. Nå føler jeg meg jo bare som en oppblåst ballong...... Vann i kroppen har jeg ingenting av, det sier legene også.. men LITT er det sikkert, det får vel alle? Jaja.. Jeg er ikke noe hysterisk på vekt til vanlig, men nå begynner jeg å føle at jeg har nådd en grense. Og enda kommer det sikkert mange kg.. Klarer ikke å gå noe særlig mer enn det jeg gjør, men går i et litt raskt tempo da.. Men merker at det blir tyngre og tyngre
Gjest Skrevet 21. april 2007 #5 Skrevet 21. april 2007 hvis du spiser forholdsvis sundt og beveger deg sånn som du skriver så er det ingenting mer du kan gjøre.. man skal legge på seg når man går gravid! husker det ble skrevet sist jeg gikk gravid at 12kg var det man måtte legge på seg, men har lest senere 8- 14 kg. ikke vet jeg om det stemmer. noen legger ikke på seg, men det er nok fordi de har endel vekt fra før av som forsvinner.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #6 Skrevet 21. april 2007 Synes det er så mangen som får kommentarer av folk, når de har lagt på seg litt som gravid. Jeg har lagt på meg 30 kg (er i uke 40), folk tror ikke det er sant når jeg sier det. Alle jeg har møtt har sagt at jeg bærer graviditeten så fint, noe jeg er enig i. Men jeg synes det er sykt tungt da, med bekkenløsningen. Og er jo lei alt vannet. Er i utgangspunktet, nesten 70 kg og 172 høy. Men snart kommer barnet For å svare på spm ditt. Ikke dropp småturene dine. Uten at en fysio sier du skal pga BL. Småturene hjelper nok ikke på vekten, men de hjelper deg å få bevegelse. Forbygger ryggvondt, gir deg mer energi, forebygger depresjon og hormonutbrudd. Noen typer BL hjelper det med bevegelse for å holde i sjakk. Jeg selv har trent tre ganger i uken (1 time pr gang). Svømming. Pluss gått 40 min gåtur to ganger i uken. Jeg er har spist riktig kosthold som jeg har til vanlig, litt mindre mat enn vanlig sålenge energibruken har vært betraktelig lavere (pleier å bruke 10-12 timer i uken på trening som ikke gravid). Men dette har ikke hjulpet på kiloene allikevel, men helt klart på humør og selvfølelse. Signere anonym, sålenge du HI er anonym. Håper at du fortsetter med turene dine og ikke har for stor fokus på ant kg resten av svangerskapet. Isåfall ville heller flyttet fokuset på hvor kg legger seg. Hos meg er det kun på magen, utenom alt vannet som kom nå på slutten i ben, armer og ansikt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #7 Skrevet 21. april 2007 Jordmor sa til meg at det var normalt å legge på seg 12-18 kg... så slapp av 9 kg er IKKE MYE!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå