Gå til innhold

Lite liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal ikke bare kjenne liv hver eneste dag, du skal kjenne liv hver gang du sitter deg ned for å kjenne etter. De sier det kan gå opp til 20 minutter før du kjenner noe, men som regel går det mye mye mindre.

Går du en lang periode timer uten liv, bør du komme til på sykehuset snarest. Du bør nå minst få høre fosterlyden og den bør ikke gå for langt ned.

Bevegelsene gir seg før fosterlyden går ned. Det er første varsel på at en bør komme seg avgårde. Er det noe galt kan det plutselig gå veldig fort.

Det er best å være sikker, for det er hjelp å få.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det noe i dette??

barnet sover jo også da innimellom. og spørs jo hvor en er i svangerskapet??

Skrevet

Selv nær termin sover barna ikke mer enn 1 time sammenhengende har jeg hørt..

Men skal man ringe føden bare man kjenner forskjell/mindre bevegelser og??

Jeg har merket stor forandring den siste tiden. Kjenner liv hver dag, men ikke noe særlig spark! Hun ligger med beina godt ned i bekkenet da, så hun får jo ikke sparket mye. Men blir litt bekymret jeg. Har så innmari mye nedpress og vondt nederst i magen. Presser på en nærve tror jeg.. Andre som har det sånn? Er i uke 33 imorgen..

Skrevet

Legen min sier at man skal kjenne litt liv hver dag som ett minimum. Noen ganger er barnet snudd med ryggen ut, og da er det normalt å kjenne lite liv.

Skrevet

Dette tror jeg er litt overdrevet. Spurte jordmor på kontroll på fredag. Hun sa at det varierer veldig fra barn til barn hvor mye "liv" det er de. Noen beskriver babyen som fotballspiller, andre har en roligere unge. Barna sover jo også i løpet av dagen. En kampanje shdir. har om "tell sparkene", sies det at i løpet av 20 minutter en gang i løpet av dagen, skal du kjenne minimum 5 spark. Det er det det står, og da trenger en ikke kjenne liv hver gang en setter seg ned.

Skrevet

Til deg anonym, dette var vel ikke et nødvenig innlegg??

Litt liv hver dag skal holde! Noen dager kjenner man ikke like mye som andre dager og det er veldig vanlig tror jeg.

Skrevet

Helt enig med det, poos. Vi må ikke stresse oss opp for dette innlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...