Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 Kom ved en tilfeldighet over passordet til mailen til min samboer, ble nysgjerrig å logget meg inn. Der fant jeg mailer fra ei som var ukjent for meg,det kom frem etterhvert at han hadde svart på en profil som hun hadde lagt ut på nettet ett sted. Virker som hun håper på noe mer,og det er tydelig at han ikke har sagt at han er sambo og venter barn. Jeg er fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre,vi har ett kjempefint forhold og jeg trodde alt var bra. Har lyst til å vite hvorfor han har svart og hva han vil ha ut av det å maile med henne,med det er noe som stopper meg når jeg har lyst til å ta det opp med ham. Så langt er mailene ganske uskyldig,men hvem vet hvordan det kan gå? har tenkt på muligheten å overraske ham mens han sitter på mailen,men det er vanskelig siden han klikker seg ut med en gang han hører jeg kommer eller ser at jeg kommer. Han vet at jeg kan være sjalu av meg,kanskje derfor han ikke sier noe til meg? kan jo hende at han vil bare ha en venn å maile med. Men det er rart at han ikke har nevnt at han er sambo da,hvis han ikke er ute etter noe mer enn å maile. Vet ikke hva jeg skal gjøre,får kanskje se det an? Noen som har noen råd?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #2 Skrevet 21. april 2007 Tydeligvis så lever han et dobbeltliv... Hva med å spørre han??
Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #3 Skrevet 21. april 2007 ja,kanskje det,får tenke litt mer på saken,livet skal ikke være enkelt
Papegøyeblomst Skrevet 21. april 2007 #4 Skrevet 21. april 2007 Hvorfor snoka du innpå mailen hans i utg punktet? Ikke let etter svar på spørsmål du ikke vil vite svaret på! Er du sånn som snoker i lommboka hans og sjekker tlf hans også??? Menn er menn, la nå stakkaren ha en liten fantasiflørt på nettet, det er jo ganske uskyldig, syns nå jeg...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 Du må gjøre det som er rett for deg. I og med at du snoket inne på mailen hans så tyder det på at du ikke stoler på han, for da kunne u heller spurt åpent og ærlig om du fikk lese den? Du må velge selv, men her ligger det jo uærlighet i kortene allerede. Vi får det livet vi velger, og vi møter de konfrontasjoner vi trenger å møte. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 hva med å overraske ham når han sitter med dataen, og hvis han logger seg ut- så spør om du får se på mailene hans?? at du gjerne vil se hva han holder på med, og hvorfor han logger seg ut med engang du kommer.. siden du kan være sjalu, syns jeg du like greit kan gjøre det..så slipper du å røpe at du vet koden hans (og kan "følge" med på hvordan "vennskapet" utvikler seg)...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 det har jeg faktisk tenkt på,har begynt å "spionere" når han sitter ved data,og prøver å komme over ham når han er på mail,så jeg jobber med saken.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #8 Skrevet 24. april 2007 Jeg vil bare fortelle at jeg har oppdaget akkurat det samme, dvs. jeg ser av disse "shared files" på datamaskinen hans at han har to andre epostadresser. Dette har skjedd en gang før, og da fikk han kniven på strupen - jeg drar fra han hvis jeg skulle oppdage det igjen. Nå har vi et barn sammen, og jeg er jo glad i han, selv om jeg ofte er for sliten til å vise det. Jeg vil bare fortelle om forrige gangen jeg oppdaget det - da så jeg det bare an. IKKE gjør det! Jeg fulgte med, men oppdaget etterhvert at han hadde brukt flere timer på å ringe henne, noe som jeg synes er mer alvorlig enn bare mailing. Jeg konfronterte han halvhjertet, han sa han skulle slutte, jeg oppdaget etter ei uke at han ikke hadde gitt seg - og da tvang jeg han, gråtkvalt som han var(jeg var iskald og hard - fyttirakkern - det var tøft!!!) til å åpne mailen og lese høyt for meg det han hadde skrevet, og de svarene han hadde fått. Det er fem år siden første gang. Jeg vet virkelgi ikke hva jeg skal gjøre nå selv, har jo som sagt gitt han kniven på strupen... Egentlig skulle jeg ønske jeg kunne utveksle flere tanker med deg, men tør ikke gi ut navnet mitt.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #9 Skrevet 24. april 2007 jeg skal nok klare å få ham det til å innrømme det snart,jeg vet at hun ga ham tlf.nr sitt,men det ville han ikke ha,leste meg frem til det på en mail,så de har ikke kontakt via telefon vet jeg. Jobber i det stille med saken,jeg skulle prøve å sende noe på mail til ham isted,og da begynte jeg å skrive den adressen,men så sa han at jeg skulle prøve den andre(ikke så rart det da) kunne ha presset mer på da,men det ble ikke gjort. Jeg kommer til å legge inn nye svar her for å holde deg oppdatert,så hvis du lurer på hvordan det går så bare sjekk svarene på dette innlegget. Jeg vil som deg være anonym.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #10 Skrevet 24. april 2007 Ny anonym her! Jeg oppdaget txtmld. fra ei annen dame på eksens tlf. ved en tilfeldighet, og spurte ham om dette uten å mistenke noe som helst. Han ble sprutrød og sa at det var ei jente han gikk sammen på videregående. De hadde gått sammen på skole i et år etter dette, men da hadde de ikke noe kontakt, sa han. De hadde truffet hverandre igjen på gjenforeningsfest for videregående, og da må han ha gitt henne nummeret sitt. Jeg spurte om hun visste om meg, og da stotret han frem at det visste han ikke. Jeg sa at jeg ikke var komfortabel med dette grynende forholdet, og ba ham slutte å skrive meldinger til henne. Han sa han forstod dette, og kuttet kontakten. Et par uker etterpå sjekket jeg tlf. hans igjen, og fant en ny melding hvor hun sa at hun var på ferie nå, men at de kunne treffes når hun kom tilbake. DA ble jeg forbanna! Jeg sa han fikk fortelle henne om meg, og tilbød meg å ringe for ham om han ikke var mann nok. Jeg vet ikke helt hva han egentlig foretok seg, men det var tydelig at han ikke var spesielt lojal mot meg, så nå er han en ex. Sorry at jeg skrev så langt, men jeg ville ha krevd fullt innsyn i mailene og forholdet deres. Hvis en av partene søker til andre er dette alltid et veldig dårlig tegn. Og jeg er HELT enig med hun over her som sier at det verste man kan gjøre er å bare la det passere. Da kommer det garantert til å utvikle seg til et forhold med en annen. Hold oss oppdatert, er du snill. Jeg ble visst litt engasjert i dette. Og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #11 Skrevet 25. april 2007 som sagt så jobber jeg med saken på å få ham til å avsløre ham,kunne ha sagt at jeg fant passordet og var inne på mail,men vil egentlig ikke at han skal vite at jeg har snoket. Så jeg jobber med å overraske ham når han skriver mail eller er på mail,han klikker seg fort ut når jeg kommer,gjør han det mange ganger så blir det jo mistenkelig til slutt.skal holde dere oppdatert. Ikke lett å vite hvordan man skal takle en slik situasjon.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #12 Skrevet 25. april 2007 Det er jeg som skrev innlegget over ditt. Takk for svar, forresten! Er du sikker på at han ikke har tlf.nr. hans? Uansett om han har det ikke tror jeg nesten at jeg ville ha prøvd å stressa ham litt,- røyke ham ut, kan du si. Med et helt uskyldig ansikt uten noen som helst mistanke si at 1) Det var ei berte som ringte etter ham, og at hun hørtes litt overrasket ut da du tok tlf.. Eller 2) at hun ringte på døra, spurte etter ham og nekta å si hvem hun var. Han kan jo aldri bevise at dette ikke har hendt, og da kommer han sikkert til å skrive en mail til henne ganske så rett etterpå. Om han bare nekter blankt etter dette kan du jo si at du ble litt mistenksom og derfor sjekka mailen hans. Og da kan han ikke nekte lenger. Lykke til uansett. Jeg vet at dette er skikkelig kjipe greier, men det er alltid bedre å få vite sannheten. Om det så bare er for sin egen selvrespekts skyld.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #13 Skrevet 10. mai 2007 jeg rakk ikke å ta det opp,før han kuttet all kontakt med henne,hun begynte å lure litt,hvorfor han var så taus og ikke ville møte henne. Det var hun som var mest ivrig,vet ikke hvorfor han gjorde det i utgangspunktet,kanskje det var bare ett innfall,sjekke om han fremdeles har "draget",dette blir bare spekulasjoner fra min side. Jeg har lagt det bak meg,og kommer ikke til å sjekke mail,tlf hans mer. Så om det er noen som er uenige i min avgjørelse,så får de bare bli det. Jeg tror ikke at det var så alvorlig ment fra hans side i det hele tatt,sikkert noen som er uenige i meg der også,men dette er min sak og hvordan jeg vi håndtere den er opp til meg.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #14 Skrevet 10. mai 2007 Beklager om jeg har skrevet noe du ikke likte, men jeg mente vel med det jeg skrev. -Mente virkelig bare å hjelpe deg.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #15 Skrevet 11. mai 2007 jeg er takknemlig for all hjelp,det jeg mente var at det var sikkert noen som ikke skjønte hvorfor jeg tok de valgene jeg gjorde,tilslutt er det jo bare opp til meg selv hvordan jeg vil takle dette. Var ikke meningen å kritisere noen for at de kom med råd,beklager at det ble oppfattet slik.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #16 Skrevet 11. mai 2007 Ok. Jeg tolket nok innlegget ditt som ufortjent negativt, ja. Jeg kjente meg så igjen i historien din at jeg ble litt for engasjert. :-/
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #17 Skrevet 16. mai 2007 oppdaget det samme. Gikk in på mannen min sin pc, sjekket loggen så at han hadde sett på msn profiler. Ble ikke så sur fordi jeg trodde man bare kan kikke på uten å ha en selv. Men for å se på profiler må man ha en inne selv. konfronterte mannen min med det, han nektet, og nektet. tilslutt tilsto han og sa han hadde lagt ut en profil for å ha noen å prate med. Jeg kikket nærmere på profilen. Jeg spurte han hvorfor hun måtte ha langt hår, være under 175 cm og over 160cm, hvorfor han sa han likte nakenbading, etc. Han sa han ikke husker men bare skrev noe. Er dette sannsynlig, eller ser han etter en ny kjæreste?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #18 Skrevet 16. mai 2007 Hvis man lar noe slikt bare gå så vil noe liknende GARANTERT skje igjen. Men neste gang oppdager du det kanskje ikke. Grunnen til at han søker noen annen utenfor forholdet deres forsvinner ikke bare av seg selv, og veldig ofte er dette begynnelsen på slutten. Man kan velge å overse det eller 'gi ham en sjanse til', men dette er bare å utsette problemene til senere, og da blir det mye verre å bli skuffet fordi du var så lettlurt til å begynne med. Lykke til begge to! Dette er ikke lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå