Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 Noen som har fått litt kuler og knuter under armene? Tror det kommer pga alle hormonene og den kommende melkeproduksjonen, men er ikke sikker da. Noen andre som kjenner at det har forandret seg?
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 21. april 2007 #2 Skrevet 21. april 2007 Hvis du har fått kuler/knuter under armen, synes jeg du skal få dem sjekket hos lege. Ikke for å skremme, men for å være på den sikre siden.... Da jeg fikk jente nr 1 fikk jeg en kul i den ene armhulen. Denne kulen ble ikke borte, og jeg var mange ganger til lege fordi jeg var bekymret for den. Da jeg 4 år senere ble gravid med nr 2, vokste denne kulen slik at den fylte hele armhulen, det var veldig ubehagelig!!! Da ble jeg henvist til sykehus for å ta en vevsprøve, men måtte vente til etter at ungen var født. Husker jeg fikk veldig vondt i kulen da melkeproduksjonen kom i gang, og da jeg en mnd senere skulle ta prøve, var hele kulen søkk borte!! Heldigvis! Men da hadde den plaget meg i over 4 år!!!Så ta slike tegn på alvor, og sjekk en gang for mye enn en gang for lite... Lykke til!
Ebbalille Skrevet 21. april 2007 #3 Skrevet 21. april 2007 JA! Jeg føler at den "pølsa" som er mellom puppen og armhulen lissom har blitt større på den ene siden. Pluss at jeg har fått to små klumper under den armen. Hvis jeg klemmer på de kommer det litt væske ut.. Har lurt på hva dette er. Noen melkeganger som har forvillet seg??
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 21. april 2007 #4 Skrevet 21. april 2007 Vi har vel melkeganger opp mot armhulene også, hvis jeg ikke tar helt feil... Men kommer det ut væske i brystet eller direkte fra kulen når du klemmer..?
Ebbalille Skrevet 21. april 2007 #5 Skrevet 21. april 2007 Det kommer direkte fra kulen. Nesten som en liten kvise, men væska er helt tynn og gjennomsiktig.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #6 Skrevet 21. april 2007 Hmmm, det hørtes jo litt spes ut at det kommer noe ut av den...det gjør det ikke på kulene mine. Men det er litt ømt, som en diger og vondt underjordisk kvise liksom. Tenkte at jeg skulle spørre legen om det etter en stund. Føder forhåpentligvis snart, så jeg venter til jeg får ammet litt og ser om noe skjer tenkte jeg. Men, man tenker såklart alltid cyste eller i verste fall kreft så fort en kul dukker opp...
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 21. april 2007 #7 Skrevet 21. april 2007 Ebba; det høres jo ut til at du har en eller annen form for betennelse i kulene, hvis du kan klemme ut væske fra dem... Få dem sjekka, du.
Hattifnatt Skrevet 21. april 2007 #8 Skrevet 21. april 2007 Har det samme og har vært hos spesialist og tatt ultralyd av området, men det fant ikke noen fast kul - bare hevelse. Det er ømmere på morgenen og jeg kan kjenne det godt dersom jeg klemmer armen inntil kroppen. Legen mente det kunne være væskeansamling eller at noen svettekjertler hadde blitt betent eller tilstoppet da man jo svetter mer når man er gravid. De ville ikke gjøre noe med det med mindre jeg ble dårlig (feber etc). Fikk hevelsen etter en hard influensa med tilhørende bihulebetennelse og har nå hatt det siden sept/okt. Kjenner du faste kuler, ville jeg gått til lege og bedt de undersøke den nærmere. Spesielt hvis det kommer noe ut av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå