Gå til innhold

Hvor ble det av symptomene?(samme som 1 trimester)


Gjest

Anbefalte innlegg

Da jeg testet positivt på torsdag(forrige),så hadde jeg stikninger i magen og kvalm. Har vært av og til småuggen og stikninger i magen frem til onsdag/torsdag,men i de siste dagene har jeg hatt ingen symptomer,bare litt uvel i går kveld. Har en MA bak meg og hadde få symptomer da også,så jeg er redd for at det kan ha gått galt igjen,vet at symptomene kan variere i styrke og at de trenger ikke å være der hele tiden. Var og tok blodprøver på onsdag for å sjekke. Har hatt også noen blodflekker på papiret etter at jeg har vært på do,men de er bittesmå og bare av og til. Jeg er 5+3 i dag, har bedd om tidlig UL,så jeg håper jeg får det i uke 8-9. Når jeg har mistet en gang så blir man så oppmerksom på alt og tolker alle signaler og symptomer dithen at det går galt igjen. Er det noen flere som har det slik som meg? er det noen som har opplevd det samme men det har gått bra med. Jeg blir nok ikke beroliget før jeg har vært på UL,men jeg tenker at så lenge jeg ikke blør(veldig mye) så er det ett godt tegn. Men er jo redd for at det er svangerskap utenfor livmoren,tom fostersekk og alt det andre som går an at det kan ha gått galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er selv 5 uker på vei, og kjenner fortsatt veldig lite. Før forventet menstruasjon føltes det annerledes og fikk så ørlite blod på toalettpapiret to ganger og så vidt litt brun utflod (noe jeg har lest er helt normalt). Jeg ventet to dager, tok test og testet positivt. Ellers kjenner jeg som sagt veldig lite, og kan nesten ikke tro at jeg er gravid. Vet ikke om dette er normalt, eller om kvalme o.l først kommer senere. Når er det forresten vanlig å gå til legen for å få det bekreftet? Er på ferie og vil ikke være tilbake før om tre uker. Og ultralyd, hvilket tidspunkt er mest gunstig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er selv 5-6 uker på vei, og har heller ingen symptomer... bortsett fra litt ømme pupper.

Kjente heller ikke noe før jeg testet, bare lurte på hvor mensen ble av for ingen av de vanlige tegnene på det var der... så tre dager over testet jeg og jeg var gravid... dette var forrige onsdag.

Testet igjen i går og var fortsatt gravid :-)

 

Dagen etter testen ringte jeg legen som sa det ikke var nødvendig å komme dit før til første svangerskapskontroll rundt 12. uke... kunne komme hvis jeg gjerne ville, men deres test var stort sett den samme som på apoteket fikk jeg beskjed om...

 

Så er veldig uvirkelig å tenke at jeg er gravid når jeg ikke kjenner noen forandringer i kroppen... trodde egentlig jeg måtte til legen for å "bekrefte" at jeg virkelig er gravid, men tok visst feil da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang merket jeg ikke at jeg var gravid før jeg var ca 3 måneder på veg! Husker jeg tok en graviditetstest i slutten av januar, og den var negativ. Men like fullt fikk jeg termin 9.oktober, og babyen kom ca to uker senere!

Men denne gangen var jeg litt mer obs, og vi hadde jobbet en stund med å få laget en baby. Hittil har jeg hatt ingen andre symptomer enn ømme, voksende bryster. Ikke spesielt kvalm, ikke mistet matlysten, ikke sluttet å drikke kaffe ennå og heller ikke fått noen bekkenløsningersymptomer i noen spesiell grad. Men jeg kjenner på kroppen at det er noe som er annerledes.

Så derfor ringte jeg i dag og fikk ordnet meg time til om 2 1/2 uke hos legen. Er spent på når jeg begynner å kjenne noe mer denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom flere symptomer i dag,har vært uggen og trett i hele dag,så nå begynner jeg å kjenne at jeg er gravid. Jeg skal til legen 09.05 da er jeg 8 uker på vei,er litt forvirret over terminberegningen,men tror selv at det er 21.12.2007. Jeg fikk også beskjed om at det ikke var nødvendig å komme før 12 uker,men jeg ville ha tidligere enn det,siden jeg har en MA bak meg,i februar,jeg har også epilepsi så jeg får tettere oppfølging pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...