Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Småen på 12 mnd. sover så urolig på natten. Tror ikke han har sovet en hel natt uten å våkne. Han våkner 1-5 ganger per natt. Er ikke så vanskelig å få han til å sovne igjen. Må inn til han og trøste og legge han ned igjen, er ikke alltid vi trenger å trøste, men bare ligge han ned igjen. Han sover 2 lurer på dagtid. siste luren er fra ca. 14-15.00. Han sover 11-12 timer om natten, og ca 3 timer på dagtid. Lurer på om jeg skal prøve å bare la han få 1 lur om dagen. Men tror ikke at han vil sove bedre på natten selv om jeg begrenser sovingen på dagen. Noen med erfaring, eller som har tips til meg? Hva gjør dere når de våkner om natten? Lar dere de ligge å grine, tar de opp og trøster, får de sove i deres seng?
Prøverør-Tvillinger i vente-06 Skrevet 21. april 2007 #2 Skrevet 21. april 2007 Jeg ville prøvd å få til en soving på dagen og ikke la han sove mer enn 3 timer.Våre to sover alt fra 1-2,5 time på dagen. De legger seg rundt 18.30 og sover ca 12 timer. Veldig sjelden at de våkner om natta, men hvis de gjør det,tar vi de aldri opp. Vi gir smokk og legger de ned igjen. Du burde ikke ta han opp når han våkner om natta, det vil han venne seg veldig fort til. Går han? Vet at dersom det er like før barn klarer noe nytt,kan de få urolig søvn. Lykke til:-)Mine to er 14 mndr.
~Snublefot~ Skrevet 21. april 2007 #3 Skrevet 21. april 2007 For oss hjalp det å bare ha en lur på dagtid. Hun var slik som din, HI, og sov bare to timer på dagen, 1 time hver gang. Nå gjør vi slik som Prøverør, og hun sover stort sett hele natten fra 19.15 og 12 timer fram. Noen ganger mer. Tar henne nesten aldri opp, da skal det være noe spesielt(vondt i magen så hun ikke stopper å gråte f.eks.). Hun gråter veldig lite, og jeg tror det er fordi vi har vært konsekvente fra dag 1. Men hun er jo ganske lett å ha med å gjøre, det har nok også noe å si:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå