Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 jeg har regnet litt på det og når jeg begyner og studere så får jeg en økonomi som ser sånn her ut 9000 os 2000 pappaen 1900 barnetrygd 7200 lånd og stipend og det er jo 20 000. så har jeg lyst på en leilighet til 1 300 000 har 50 000 i egenkapital og det er jo ikke så mye. har ingen kaunsjonist men regnet ut at det blir bare 7000 i måneden om man tar det over 30 år. det burde jo gå fint og betale det. noen som vet om man har sjans til og få lån? det er 1600 i husleie også da
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Jeg kan nesten garantere at du ikke får så mye i lån uten sidesikkerhet (sannsynligvis ikke med heller). Jeg fikk så vidt godkjent 750000 inkludert fellesgjeld med pappa som medlåner, og da med advarsel mot å låne så mye (endte opp med å låne mindre), omtrent samme inntekt. Gå til husbanken, de er din beste sjanse, men selv om du får lånt 3 ganger det du tjener er det ikke mer enn 720000, evt. studielån trekkes fra. Husk på at renta er på vei opp og de legger inn ganske god margin for å være sikre på at du vil klare en renteøkning. Kommer også litt an på hvilken utdannelse du tar, om du har gode lønnsutsikter når du er ferdig utdannet. På denne siden ligger en kalkulator som viser hvor mye lån du kan betjene utifra inntekter/utgifter: http://www.dinside.no/okonomi/ Det jeg gjorde for å overbevise dem var å sette opp ulike budsjetter utifra tenkt inntektssituasjon (best/worst case scenario), viktig å vise at du kan takle lånet også hvis du skulle bli uten jobb. Ha også i bakhodet at ved å regne med studielånet i inntekten din betaler du i realiteten lån med lån, slik at du må regne med hvilken studiegjeld du har når du er ferdig, og se hvor mye du betaler på dette i mnd. Lykke til
winneboo Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Jeg fikk en 1,3 i lån med pappa som kausjonist. Tror ikke du får så mye i lån uten kausjonist nei Jeg betaler 8000kr i mnd på lånet å det holder i massevis, er trangt å leve, men jeg trives kjempegodt her å vi har stor plass med egen veranda og hage så jeg ville ikke vært foruten.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 Jeg har 1.5 mill uten kausjonist... Søk. Ta også kontakt med kommunen du bor i, du kan via dem få et gunstig etableringslån når du som alenemor kjøper første leilighet Lykke til... Og husk, mens du studerer kan du få avdragsfritt lån, prøv da å unngå studielån.. Jeg fikk det til, da får du det til. Stå på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå