Krølle79 Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Snuppa mi er snart 1 mnd gammel.. og jeg tror kanskje hun er i den "økedøgn-fasen" nå.. Jeg kan svært lite om disse greiene.. Hvordan er det de "fungerer", egentlig? Jeg mener, hvor ofte/oftere ammer man? Nå går det alt fra 1-3 timer mellom ammingene.. Rekker egentlig brystene å fylle seg opp tilstrekkelig mellom hver gang da? Og hvor lenge varer denne økedøgn-perioden? ble endel spørsmål her nå, men håper noen kan svare meg.. Er førstegangs og rimelig grønn..
Vertigo Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Amm så ofte snuppa etterspør. Gjelder også om natten. Produksjonen reguleres av etterspørselen, så når det er stor etterspørsel, øker produksjonen. Unngå stress og uro for dere begge - dette kan forstyrre økingen. Ta det med ro, la deg oppvarte i størst mulig grad, hvis du har mulighet til det, og kos deg alt du kan med babyen med puppen fritt tilgjengelig. Hvor lenge det tar varierer. Fra en dag eller to til en ukes tid? Ikke bekymre deg for om brystene rekker å fylles opp. Når barnet suger ofte får det mye god fet "ettermelk" og ikke bare den tynne "formelken" som er mer sukkerholdig og som det er mye av når brystet er fullt/sprengt. Hos naturfolk som går med brystene mer og mindre bare og som bærer barna på seg hele døgnet, ser en at ammingen foregår mange ganger i timen. Slapp av og bruk helgen på den viktigste jobben du har for tiden - å produsere mat til den lille jenta di, så våkner du med stinn pupp på mandag Lykke til!
Krølle79 Skrevet 20. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2007 Tusen takk for et flott svar, snille deg Kjente skuldrene sank litt allerede Eneste som jeg synes er litt vanskelig, er å vite om hun gråter pga luft eller om det er fordi hun er sulten.. Hun sliter nemlig litt med luft/magen, og når hun har vondt, blir jo sugebehovet sterkere også.. Vanskelig balansegang det der.. :-/ Men det er vel bare å prøve seg frem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå