Gå til innhold

To måltid om dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser bare to måltider om dagen.. frokost/lunsj ca kl 11 og så middag i sekstiden. Spiser som regel litt frukt midt på dagen i tillegg.

Er dette negativt for barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier jo at barnet tar den næringen den trenger uansett, de som kaster opp i 9 mnd og ikke legger på seg får jo "normale" barn:) Tror ikke det er noe problem for barnet, men det er vel kanskje ikke så bra for deg..? Men så lenge du har det bra så er det sikkert ikke noe å tenke på:)

Skrevet

Barnet begynner snart å trenge kalsium, dekker du ikke det behovet trekker barnet det fra kroppen din som f.eks tennene.

Skrevet

Hvordan overlever du det? spiser 5-6 ganger om dagen jeg. Er jo greit å få i seg litt mer næring når man er gravid? Du dekker ihvertfall ikke anbefalt behov pr dag m to måltider, uansett hva du spiser. men går vel utover deg, og ikke babyen. (Kjenner to stk som spiste veldig lite under svangerskapet, dvs 1-2 måltider om dagen, og da tok babyen mye feil næring, og la på seg mer enn normalt.)

Skrevet

Hvorfor spiser du bare to måltider om dagen? er det fordi du ikke har mer matlyst? elr fordi du er redd for å legge på deg? viss det er det siste virker det ikke. Når du spiser bare to ganger om dagen senker du forbrenningen din, samtidig som kroppen tar opp hver lille kcal du spiser, fordi den er "redd" for å ikke få nokk. Men viss det er den første grunnen, kan du prøve å spise mindre de måltidene du spiser san at du får matlyst ijen raskere. :) Ha en fin dag!

Skrevet

Jeg har bare ikke matlyst... har alltid vært småspist av meg, og klarer ikke spise noe så sant jeg ikke er sulten. Å spise bare for å spise har jeg liksom aldri klart. Jeg er klar over det med kalsium, så jeg tar ekstra tilskudd av dette.

Jeg må jo skjerpe meg, men det er ikke så lett. Tro det eller ei, men jeg er ikke glad i mat (vet det er merkelig - alle elsker jo mat!).

Takk for svar!

Skrevet

Vi er jo alle forskjellige i forhold til det med mat, og så lenge du får i deg relativt sunn mat i de to måltidene så går det helt sikkert super dupert med den lille ;)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Jeg elsker mat...spiste og spiste før jeg blei gravid med snulla. Og da mista jeg all matlyst!:-/ Måtte tvinge i meg mat, men bare spydde den ut igjen (sleit lenge med kvalme). Blei ikke så mye mat på meg, nei. Fikk multivitamin på apoteket, og drakk jo mye melk, så det ordna seg.

Skrevet

Tror det at så lenge su spiser når du er sulten og passer på å få i deg variert kost, har både du og den lille i magen det helt fint! Har tro på at gravide har lyst på det de trenger;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...