Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 "Hvor" kjenner man? Og hva kjenner man etter?? Noen som vet??
Phobia Skrevet 21. april 2007 #2 Skrevet 21. april 2007 Har egentlig ikke peiling jeg, men leste her inne for noen uker siden følgende: Sitt på huk og før opp en finger i skjeden og finn livmortappen. Det er en "knapp" inni der - tror ikke du kan ta feil. Kjennes den ut som nesen din (like hard) - er du ikke moden. Kjennes den ut som leppene dine (like myk) er du moden. Lykke til
VinterSol+2 Skrevet 21. april 2007 #3 Skrevet 21. april 2007 jeg har hørt at man ikke bør kjenne etter selv jeg? noen som i tilfelle vet hvorfor? annet enn at en ofte ikke rekker opp likevel, mener jeg?
Gårdsspire Skrevet 21. april 2007 #4 Skrevet 21. april 2007 man skal rote minst mulig oppi det pga infeksjonsfare. det er derfor man skal ha så lite gyn.undersøkelser også.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 21. april 2007 #5 Skrevet 21. april 2007 Om vannet ikke har gått og om man er hjemme i sine egne bakterier - og varker hendene godt før man roter oppi der, da ser jeg ikke at det kan være noe problem? Man kan jo ha sex... og en tissefant er jo ikke akkurat fri for bakterier den heller da ;o) Men det er forskjell på hjemme og hos lege/jordmor/sykehus... der er det mange andre og farlige bakterier. Hjemme er det stort sett "trygge" bakterier.
VinterSol+2 Skrevet 21. april 2007 #6 Skrevet 21. april 2007 så det er infeksjonsfaren det er snakk om ja? Bare leste denne tråden lengre ned og ble nygsjerrig jeg, for jeg vet jo at sex ikke skal være farlig (selvom hygiene blir viktigere og viktigere) men mente å hahørt at man ikke skulle fikle med livmorhalsen selv osv.. -men det er klart,, fingrene kan jo ha mye bakterier på seg de, alt det en tar på.. men tar det jo som en selvfølge at gyn og jordmor har vasket seg godt (spritet) eller har på seg hansker da! gjør ikke dere?!
(Muskat) Skrevet 21. april 2007 #7 Skrevet 21. april 2007 Tror nok det er best å holde fingrene vekk, og heller ikke la BÅDE leger og jordmødre i hytt og pine sjekke! Selv om man er moden, er det ikke dermed sagt at fødselen skjer det neste døgnet! Baby kommer når den kommer den. La naturen gå sin gang. Venninnen min ble sjekket flere ganger før fødsel av jordmoren, og på føden var det og etpar som absolutt skulle inn og sjekke... endte med antibiotikakur på henne og datteren, gikk 3 måneder før hun begynte å bli bedre. Med nummer to sa hun klart ifra at ingen skulle tukle med henne (vet at dette ikke er et generellt bilde av hva som skjer, men det KAN skje). Heldigvis var det ingen som sjekket meg med førstemann. Om noen vil nå, sier jeg klart nei, og har heller ikke tenkt å tukle selv.
Diva Muffin Skrevet 21. april 2007 #8 Skrevet 21. april 2007 Men hvor lenge kan man være moden før fødselen starter?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #9 Skrevet 21. april 2007 Dager til uker.. Du skal være godt trent for å i det hele tatt kjenne om du er moden, og ofte er livmorhalsen så langt bak at du ikke får tak i den (førstegangsfødende). Så mitt råd er å la profesjonelle ta seg av den biten når du er i fødsel. Ingen hensikt før.
VinterSol+2 Skrevet 21. april 2007 #10 Skrevet 21. april 2007 ja, jeg hadde ei venninne som ble erklært "moden" og "nå kommer babyen hvert øyeblikk" og hun måtte da vente over 4 uker etter det... så hvem vet? noen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå