IgglePiggle Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Gutten min paa ni uker har saa mye "flass" vet ikke hva det heter paa norsk.. Det er akkurat som tykke skorper i hodebunnen.. Har proevd med lusekam og masse olje i hodebunnen men er det noen andre vidunder kurer jeg kan proeve saa han kan bli kvitt det ; - )
så var vi 4 Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Det er sikkert skurv. Du kan kjøpe salisylsalve på apoteket. Ellers kan du gjøre som du har gjort med olje i hodebunnen og la det sitte noen timer før du løsner skurven.
lana<3 Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 fungoral shampo for skurv...kjøpes på apoteket...kan ikke anbefale den nok....
IgglePiggle Skrevet 20. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2007 Tusen takk for svar.. Visste ikke at det fantes noe shampoo for de, men da skal jeg gaa paaapoteket her i morgen.. De maa jo ha noe her i England og.. Hvis ikke skal jeg til Norge paa torsdag saa jeg kan i alle fall kjope det da..
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Genialt tips jeg fikk av moren til en på barnselgruppa. Smør inn babyølje i TØRT hår. La babyen ligge med det over natten eller ett par timer før du vasker det ut. Har gjort det 2 ganger, fungerte utrolig bra.
Maisie Skrevet 21. april 2007 #6 Skrevet 21. april 2007 Kan skurv forsvinne av seg selv, eller må man behandle det? Fikk tips av hs om å ha babyolje i det før bad, men synes ikke det hjelper noe. Kanskje jeg skal prøve å ha det i tørt hår, som solsikke her foreslår? Har sett i en annen tråd om skurv her for en stund siden at det ble foreslått å gre det ut etter bad. Man grer ikke håret av ungen da, hvis dere skjønner? At man styrer for mye med håret så det slites av? Han har masse mørkt hår, og har ikke lyst til at det skal bli borte pga det.
selfangerkjerringa Skrevet 21. april 2007 #8 Skrevet 21. april 2007 Hvis du venter for lenge så det blir for mye skurv, så kan håret bli med av i samme slengen ja, det skjedde med eldstejenta vår. Minstejenta har også litt skurv, men etter råd fra helsestasjonen har vi begynt å behandle det nå før det har blitt for mye. Det er fortsatt ganske lite, og etter bare en runde med olje i hodebunnen natta over (og kamming av hodet dagen etterpå) så er det nesten vekke
Maisie Skrevet 21. april 2007 #9 Skrevet 21. april 2007 Oj, hvorfor opplyser ikke hs vår om sånt tro? Helsesøster så bare kjapt i hodebunnen hans og sa vi kunne ha litt ekstra olje i badevannet hans. Og det var det. Skal jammen ta en liten kur i morgen. Kan bruke vanlig kam? Takker for svar, forresten!
selfangerkjerringa Skrevet 21. april 2007 #10 Skrevet 21. april 2007 Jepp, helt vanlig kam Smør inn hodebunnen med olje og la det virke natta over (greit med ei lita bomullslue så det ikke blir klæsj i senga, hehe). Morran etter kammer du gjennom hodebunnen litt, da løsner det meste. Så kan du vaske med vanlig babysjampo etterpå for å bli kvitt løs-oljen. Det går an å bruke hvilken som helst olje, men salisylvaselin er spesielt bra for å løse opp skurv osv. Fåes på apoteket Som sagt: greit å ta det før det blir for mye, da blir det kjapt sånn at håret følger med :S Ungene gjør seg ikke noe av det, men de ser jo litt snurrige ut når de er skalla, hehe
Maisie Skrevet 22. april 2007 #11 Skrevet 22. april 2007 Skriver opp salisylvaselin på huskelista mi, jeg. Og håper poden ikke blir hysterisk når jeg tar på ham lue (han hater lue...). Det er liksom oppå hodet han har skurv, så det ville jo se litt snodig ut med måne da....
IgglePiggle Skrevet 22. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 22. april 2007 Jeg ville bare si at jeg har kjoept saann shampoo til skurv og etter at jeg har brukt den bare en gang saa ser jeg stor forskjell allerede.. Takk for nyttige svar og shampooen kan jeg absolutt anbefale til deg og Molly Mus.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå