Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Ble såre den første tia de ammet. Spør amme mødre. Jeg gjorde det. Blødde litt også men pytt pytt bite tenne sammen bare.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Holder hendene nede... Ble faktisk ikke sår. Jeg kommer ikke til å skryte på meg at amming var noe jeg kjempet meg til gjennom blod og tårer. For oss gikk amminga greit, og det var dermed lettvint og praktisk for oss. Og jeg forstår godt at de som møter på store problemer ikke nødvendigvis bare "biter tennene sammen".
lana<3 Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Hvorfor starte en slik tråd når den andre raser slik den gjør, du er bare med på å forsterke den dårlige samvittigheten på de som ikke klarer/klarte amme...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 Prøvde å motvirke det med mitt svar (jeg var den første som svarte), så jeg håper ikke denne også blir en slik krangletråd :-( Jeg tipper at de fleste som gir flaske har strevd mye mer med amminga enn meg, og om man så ikke har strevd i det hele tatt er man da i sin fulle rett til å slutte å amme uten at man trenger å forklare seg til noen!
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Jeg ble også sår, blødde og satt og knep rundt en pute imens jeg ammet for det gjorde så vondt! Takket være albueskjell ble det bra etter noen dager. Jeg tror ikke egentlig at såre brystvorter alene er grunnen til at folk gir opp amming. Det er nok mer sammensatt enn det.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 Tror det var jeg som starta dette med såre brystvorter på den andre tråden, og det var bare som et svar til ka-ping. Hun skreiv: "ang. det med 5 dager, så syns jeg selv det er litt tidlig å klage på at ungen henger på puppen... både mamma og barn skal lære seg å få dette med mating til å fungere, kan ikke forvente at en får en unge som ligger ved brystet nøyaktig 15min med akkurat 3timer mellomrom tvert den kommer ut av magen." For min erfaring på det området var jo at det er nettopp i starten at man er mest sår, og ungen henger som bare det på puppen. Dette skjedde med meg på sykehuset, og jeg trodde jo dette var helt normalt, og jordmødrene sa at jeg måtte bare ha snulla ved puppen så mye hun ville. Det var jo IKKE bra...brystvortene blei bare værre, og snulla fikk ikke i seg noe mer mat av å suge så lenge. Heldigvis huska jeg fra bim om å lufttørke brysta, og smøre dem med morsmelk, så det gjorde jeg, og såra grodde og blei bedre. Så dette er egentlig mer kritikk på de såkalte ammevennlige barselsavdelingene...en skal på død og liv amme, og da ender man opp med å få et slikt førsteinntrykk av amminga, og det er jo ikke gunstig. Greit å få babyen til å henge litt på puppen for å få igang melka, men visse babyer har et mye større sugebehov enn matbehov, og noen har ikke nok melk til å mette babyen tross mange timer med amming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå