Mamma&LilleKrølle Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 ja sånn er magen min.. Er det bare babyen som tuller med meg og er svært aktiv, eller er det noe annet...?! De som sier at magen blir hard og myk når noe er på gang, er det liksom hele magen? er det selve magen som strammer seg? trenger det å være vondt? Noen som kan beskrive dette, eller fortelle litt om dere har opplevd det? Tror nok bare at det er babyen som er fryktelig aktiv, og smyger seg rundt der inne. Men synes bare den er litt 'rar' alikevell. Magen er slik med gjevne mellomrom, omtrent like lang tid mellom hver gang den blir myk-hard. Men det kjennes likens ut som når babyen legger seg og presser rompa opp. Men det er ingen spark og slikt... Eller er det bare tankene mine som tuller med meg;)
Nina-med passasjer Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 kynnere? magen min blir hard når jeg har kynnere
Gjest Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 Vet akkurat hva du mener. Tror det er rompa til baby som presser opp i brystkassen min. Ganske spesiell følelse for det er jo ikke spark, bare en slags "slangelignende" bevegelse. Men magen blir jo steinhard. Av og til tror jeg det er kynnere, men det kan være vanskelig å skille. Tror kanskje det føles slik fordi baby har liten plass der inne og kan bare snu seg/bevege seg lite. Har hatt dette ganske lenge, kanskje 2 uker. Er nå i uke 40.
roosees Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 jeg har også slik mage. Noen ganger blir den stein hard... Føles som "betong" å ta på... Hos meg er det en type kynnere... Mulig det er det hos deg også. Betyr ikke nødvendigvis at noe er på gang, bare at magen "trener" til den stor jobben den skal igjennom om ikke så altfor lenge... En annen type kynnere jeg har, er type "menssmerter" i korsryggen. Hos meg er dette (foreløpig) bare livmoren som modnes... Har 45 dager igjen til termindato, men forventer å føde ca 3 uker tidligere, da jeg har gjort det 2 av 3 ganger tidligere... Håper dette gjorde deg noe klokere. Lykke til
Mamma&LilleKrølle Skrevet 20. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2007 Men jeg har jo hatt kynnere før, og de er ikke gode, men ubehagelige, noe helt annet enn dette. Men jeg tenker det er babyen glir frem og tilbake da. Men det har jeg jo opplevd før, det er jo vanlig at den legger seg og trykker rompa opp og plager meg skikkelig. Men jeg har liksom ikke opplevd det på denne måten før da, kommer jo med jevne mellomrom. Maks 2 minutt mellom hver gang. Er bare det jeg synes er litt merkelig;) Men hun er nok bare en skikkelig djevel ikveld tenker jeg, og skal terge meg skikkelig:p
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 Har det akkurat sånn som deg Arina. Men jeg har liskom hele tiden tenkt at det er babyen som presser rompa opp. Og det er jo bare så ubehagelig, føler meg helt sprengt når han gjør det. Det buler liksom skikkelig ut
Mamma&LilleKrølle Skrevet 20. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. april 2007 Er enda ikke helt overbevisst over at dette er helt vanlig jeg da;) Men får se hva som skjer. Det er forsatt slik at det skjer med jevne mellomrom, maks 2 min. mellom, og jeg synes det hele er rart. Men,men.. får se det an utover natta da;)
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 20. april 2007 #9 Skrevet 20. april 2007 ok,så du har det så ofte ja... Så ofte har ikke jeg da, men det det kommer sånn nå og da.. Våkna av det i natt faktisk, utrolig ubehagelig.
Gjest Skrevet 20. april 2007 #10 Skrevet 20. april 2007 Sånn har jeg det også. Jordmor sa det var kynnere. Førstegangsgravide kan ha slike kynnere som ikke gjør vondt, vi kjenner visst ikke kynnere like godt som flergangsfødende. Jeg er ikke urolig for at dette er noe uvanlig. Men det er jo litt ubehagelig når den blir så hard. Jeg er i uke 30 nå.
Mamma&LilleKrølle Skrevet 20. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. april 2007 Ja kynnere kan sikkert også være forskjellige. Jeg har bare hatt veeeeldig lite av det. Men, det gikk hvertfall opp for meg at i morgen skal jeg begynne å gjøre klart litt mer, som seng, sykehusbag osv.. ;)Følte meg plutselig veldig klart for det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå