Babyfacepsycho Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Skal på 3 mnd kontroll neste uke. Og da er det jo tid for vaksiner. Men vi er så usikkre. Har sett så mange her inne som får masse bivirkninger av vaksinene. Vilke vaksiner er det som skal gis på 3 mnd kontrollen? Hva er dem bra for, og hva vet man om bivirkninger og lignende? Vesla har hatt fine spise/sove rutiner ganske lenge nå. Og hun sover hele natten. Er litt redde for at rutinene hennes kan bli litt ødelagt dersom hun får bivirkninger etter vaksinene.? Håper på mange svar her. =)
MammaDilla Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 På 3mnd kontroll er det vel dobbel vaksinen. Husker ikke helt hva den er for, men kan det være kik hoste? Ja, der er litt bivirkninger i noen få dager, men konsekvensen av ikke å ta vaksinen er verre enn bivirkningene av vaksinen. Ta det opp me hs om det er noe dere lurer spesifik på-
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Vil bare skrive under på det den over skriver. Litt ubehag en kort periode for babyen er mye "bedre" enn om babyen skulle bli alvorlig syk!
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 vi skal også på kontroll neste uke...har valgt å utsette den nye, men tar trippelvaksinen. Grunnen er rett og slett at jeg føler det blir litt mye vaksine for den lille kroppen.
ScaryMama Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Nikolai reagerte ikke i det hele tatt på vaksinene da han var 3mnd. Noen gjør det, men det ubehaget kan ikke sammenliknes med det ubehaget om hun VIRKELIG blir syk! Ja vel, så blir rutinene kanskje litt forstyrret. Rutinene kommer til å bli forstyrret ved flere anledninger og det er ikke krise! Kanskje bare litt stress for mor og far men sånn er det å ha barn;)
Babyfacepsycho Skrevet 20. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2007 Ja da, vi overlever fint om rutinene hennes blir forstyrret. =) Er jo ikke det at vi ikke har tenkt og vaksinere henne. Men vi er veldigt usikkre på den nye vaksinen. Hva vet man om den egentelig og hva er den bra for? Kan man velge og utsette den og muligens ta den senere? *usikker*
Murmeline Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 Først må jeg bare beklage hvis jeg svarer frekt, for blir litt provosert av det du sier. For det første: jeg er mye på dib, og har sett lite av bivirkning-tråder, det er ganske mange babyer som sover BEDRE et par dager, noen som får feber osv. Men har vel aldri sett et innlegg om ille birvirkning, hvertfall ikke som jeg husker. For det andre: vaksine er langtidsperspektiv, nattesøvn et par netter (hvis babyen din skulle mot all formodning reagere skikkelig ille) er korttidsperspektiv, jeg synes derfor det blir helt feil å sette dette opp mot hverandre. (Hvis brudd i nattrutine, går det seg sikkert til etter noen dager) For det tredje: vaksinene er jo faktisk anbefalt, og i land som sparer på vaksiner, er det utbrudd av masse skumle sykdommer vi forlengst har utryddet her i Norge. Så håper du ikke blir fornærmet (klarte ikke å skrive dette annerledes), og takker ja til vaksinen:)
ejiec++ Skrevet 20. april 2007 #8 Skrevet 20. april 2007 her kan du lese om den nye vaksinen: http://www.fhi.no/dav/B47B517359.pdf
Murmeline Skrevet 20. april 2007 #9 Skrevet 20. april 2007 HI, brukte litt tid på å svare, så svaret ditt så jeg ikke før etter innlegget mitt var ferdig postet.
Bellen^2 Skrevet 20. april 2007 #10 Skrevet 20. april 2007 Vi var usikkre på om vi ville at junior skulle få den nye prevenar vaksinen (pneumokokkvaksine) da vi var på 3 mnd. kontrollen. Etter å ha snakket med helsesøster ble vi enige om å utsette prevenar vaksinen, så kan han få denne ved 5 mnd kontrollen, når han var ca 8 mnd og igjen på 1 års kontrollen. På den måten fikk vi utsatt den første dosen av prevenar vaksinen til han er 5 mnd.
selfangerkjerringa Skrevet 20. april 2007 #11 Skrevet 20. april 2007 Har du ikke fått info om vaksinasjonsprogrammet og de aktuelle vaksinene på helsestasjonen? Fikk et par fine foldere vi, med enkel og grei info.
noje Skrevet 20. april 2007 #12 Skrevet 20. april 2007 Så vidt jeg husker så er den nye vaksinen for hjernehinnebetennelse og andre som ørebetennelse. Det var svært sjelden barnet fikk mer enn 39 i feber etter vaksinen, enda skjeldnere alvorlige bivirkninger. Jenta mi fikk lett feber i to dager. Tenk på hvor mange barneliv som er spart på grunn av vaksinene. Jo flere som ikke vaksinerer barna, jo større er sjangsen for at vi får alvorlige sykdommer til landet. Slår et slag for vaksinering!
på tide å prøve? Skrevet 20. april 2007 #13 Skrevet 20. april 2007 ta deg en tur inn på vaksinedebatten.
Babyfacepsycho Skrevet 20. april 2007 Forfatter #14 Skrevet 20. april 2007 Nei vi har ikke fått noe informasjon på hs. Derfor vi er så usikkre. Får vel se på torsdag hva det blir til.
Babyfacepsycho Skrevet 20. april 2007 Forfatter #15 Skrevet 20. april 2007 Ikke grunn til og bli provosert da. Hun skal jo vaksineres. =) Men det har du jo allerede lest. =) men er fortsatt usikker på den nye vaksinen jeg asså. =/ Ja ja. Får vel se på torsdag hva det blir til. =)
selfangerkjerringa Skrevet 20. april 2007 #16 Skrevet 20. april 2007 Den informasjonen må da finnes på nett også vil jeg tro? Skal prøve å lete litt for deg hvis du vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå