Gå til innhold

Javel, da har hu grini i 15 minutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er IKKE vanlig.

Hun pleier legge seg til ro uten å mokke.

Men i kveld begynte hun å hylgrine når hun måtte legge fra seg tannkremtuben min for å gå inn på rommet å legge seg.

Hun grein og grein og grein.

Etter 10 minutt gikk jeg inn til ho, og ho satt i senga og var helt knust....

Der, der der, sier ho og strekker seg mot døra og vil tydelig være med inn på stua.

Jeg hodt henne og trøstet så godt jeg kunne, men hun grein like gale.

Og hun fortsetter bare å grine.

Jeg bør vel ikke gå og ta henne med inn på stua igjen...........???

Ja da har vel jeg "tapt" på en måte??

Det er ikke noe anna galt med henne så vidt meg bekjent altså, ikke feber eller syk eller sylten eller full bleie eller noe. Alt var bra inntil jeg tok fra henne tannkremtuben....

Hvor lenge skal jeg gå inn til henne og trøste?

Eller bør jeg ta henne opp??

Snart 20 minutt nå..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ikke tatt henne ut på stua. jenta mi holder på sånn så jeg tar hu på armen og finner drikke så legger jeg henne igjen. noen ganger griner hu lenge, men så sant jeg vet det ikke er noe galt med henne så lar jeg henne ligge.

nå for tiden holder hu på så fælt om natta så hu ender opp i min seng utpå natta. orker ikke være oppe med ei som griner jeg så lenge hu sovner sammen med meg. sovner hver kveld i sin egen seng. noen netter våkner hu ikke i det hele tatt, men andre er det et styr uten like.

Skrevet

Tar du en unge som er over 1 år utav sengen når hun griner så skaper du bare et stort problem for deg selv. De lærer fort de små vettu.

Hvis min har en dårlig dag legger jeg ham bare ned i sengen, blir der litt med ham. Pleier ofte å lese et litt lengre eventyr enn jeg pleier på kveldstid, fordi det liker han så godt, og han roes seg veldig når jeg leser for ham. Han ligger og koser med ene hånden min.

Hvis han griner etter at jeg er ferdig å lese går jeg ut. Venter 10 minutter, og som regel er han sovnet innen den tid. Om ikke går jeg inn igjen og stryker han på kinnet og forteller gang på gang at det er natt og at han skal sove nå, helt til han roer seg og slutter å grine, og da går jeg ut igjen. Og fortsetter prosessen på samme måte til han sovner.

Men her i gården har det skjedd ytterst sjelden at han griner etter at vi er ferdig med eventyr, eller om han er veldig trøtt blir det bare en nattasang.

Det var en liten periode der han våknet en natt og gren. Dum som jeg var tok jeg ham opp og ammet ham. Dette fortsatte i 1 måned, minst. Og det ble bare oftere og oftere at han våknet. Men jeg har lært nå ;-)

Skrevet

Tror du har såååå tet mamman til Håvard.

Man lager tis til egen bak ved å ta de opp.

Skrevet

Her har det hendt at det har vart i opptil 40 min, men vi tar de aldri opp av senga. Da har vi tapt en viktig kamp:-) Vi venter 10 min mellom hver gang vi går inn og det funker. Da skjønner de til slutt at det ikke nytter, blir slitne og sovner:-)

• 2 uker senere...
Skrevet

IKKE ta hu opp!!!

Skrevet

Jeg har tatt datteren min inn på stuen. Det virker som hun skal sjekke at alt er normalt i stuen f.eks hvis det står musikk på i stuen så lurer hun på om det er folk på besøk.

Når hun ser at det "kun" er litt musikk så reoer hun seg igjen.

Ingen problem å legge henne igjen.

Hun blir roligere når jeg tar henne inn for å sjekke altså :-)

Skrevet

Bruker dere å ha fest hjemme hos dere mens barnet er der? Siden hun tror det er folk der hvis hun hører musikk?

Skrevet

Å grøss - det hadde jeg aldri orket. Vi har nok skjemt tulla bort ganske så grundig. Jeg har aldri latt henne ligge og grine. Men samtidig har jeg (heldivis) sluppet å måtte ta henne inn i stua igjen etter at jeg har lagt henne. Hun er 18 mnd og sover 2 timer (i vognen) på dagen. Så da er hun i full vigør når jeg kommer hjem fra jobb. Først av alt legger jeg henne ikke før jeg vet hun er trøtt (8 - nitiden). Det er skjelden hun griner i hele tatt i forbindelse med legging. Jeg spør henne "vil du legge deg?" Og rister hun på hode sier jeg "ok vi venter litt". Og neste gang sier jeg "Nå skal vi legge deg" og går ned til rommet hennes, synger for henne, legger henne og går ut. En skjelden gang begynner hun å grine etter at jeg har lagt henne og gått ut. Da går jeg inn igjen med en gang, holder henne og synger litt mer (uten å gå ut av soverommet), og legger henne igjen. Det har heldigvis virket. Om hun våkner om natten eller før hun er uthvilt på morgenen tar vi henne inn i sengen vår.

Skrevet

Være hos henne til hun sovner! Kanskje hun er redd for å være alene på rommet? Eller rett og slett bare vil ha litt trygghet, selskap og nærvær av voksne?

Kanskje ikke så lurt å ta henne med på stua, etter leggingen, da kan de vel lett utnytte det.

Snuppa her sovner som regel ganske raskt, men vi sitter inne til henne til hun sovner.

Skrevet

Jeg vet det er lenge siden dette innlegget ble skrevet men jeg svarer likevel.

Jeg ville hentet tannkremtuben og latt henne sove med den. Det er ofte vi må la jenta vår ta med en ting i sengen og lar vi henne gjøre det er det som regel ok å legge seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...