Sirimamman Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Hei hei I går forsøkte jeg modningsakupunktur hos jordmor for første gang. Jeg har i utgangspunktet ikke hatt spesiell tru på dette men tenkte det var verdt et forsøk! Jordmor skulle sette 7 nåler, men etter de 4 første ble jeg veldig kvalm og svett. Hendene var våte og jeg følte meg ikke bra. Jordmor så jeg reagerte og spurte om hun skulle ta de ut igjen, men jeg ble sittende med de inne i ca 30 minutter, som var meningen. Reaksjonene forsvant etpar minutter etter hun hadde satt 4. nålen, og de 30 minuttene gikk fort og var behagelige. Jeg var overrasket over at jeg hadde en reaksjon! Jeg vet jo ikke om den vil påvirke modning, men at jeg hadde en REAKSJON var det ikke tvil om hehe Er det andre som har forsøkt modningsakupunktur? Jeg er 37 fullgåtte uker.... )
2småkrapyl Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Ja gjorde det 4 ganger. Hadde "igangsetting" den siste gangen der hun "tente" på eller vamet opp noen av nålene i ryggen med en slags luktende sak. Det svei som pokker, og gjorde ganske vondt der og da, men jeg fikk ikke noe reaksjon etterpå. Nå er jeg 9 dager på overtid, så jeg kan vel ikke si at det hjalp meg akkurat!!!!! Ble bare fattig :-/
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Jeg har fått to behandlinger, og har kjent at jeg har fått mye kynnere etterpå. Har 10 dager igjen, skal på ny behandling på mandag.
mams09 Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 Jeg hadde hatt mensmurringer hele natt til mandag da jeg skulle på første modningsakupunkturtime så fødselen var nok i gang allerede. Men ihvertfall, fire nåler ble satt og jeg klarte bare å ligge med de i ti minutter før de måtte fjernes og jeg måtte drikke masse vann og var skikkelig uvel. Følte virkelig at kroppen fokuserte på livmoren! Så fortsatte mensmurringene utover dagen og på ettermiddagen kjente jeg første taket i ryggen. Utover kvelden ble riene etterhvert regelmessige og kl 05 tirsdag morgen var det 5 min mellomrom og vi reiste på KK. Der kunne de konstantere 3-4 mm åpning og 4 timer senere var nurket ute! Fikk se fødselsdiagrammet etterpå og åpningen min gikk fra 5 til 10 cm på 40 minutter!!! Det er visst veldig raskt og absolutt ikke vanlig for en førstegangsfødende så jeg ser ikke bort fra at akupunkturen hadde en effekt! Fødte 8 dager før termin. Men, som sagt, min fødsel var nok allerede i gang før akupunkturtimen, men vet jo ikke om den hadde gått like raskt uten.. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå