Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Jeg er i følge min mor født troende og lengtende, har alltid søkt etter Gud, gikk to år på bibelskole fra 94-96, da jeg var på andre året kom jeg borti en ganske ekstrem menighet, jeg ble etter stund gravid med min sønn som nå er 7. Så da jeg kom til pastoren over jul i 99 og fortalte at jeg var blitt gravid, tok han det opp med de andre brødrene. Resultatet ble utstøting av meingheten. En liten mnd etter begynte jobben fra de om å vinne meg tilbake (det var praksisen i den menigheten). Så ikke guds kjærlighet idet, så jeg klarte aldrig å gå tilbake. men som sagt nå er sønnen min 7år, og da han kom hjem fra skolen like før påske og fortalte meg på sitt barnlige vis hvorfor vi feirer påske og palmesøndag, da forstod jeg at han har behov for en meinghet og kansje en søndagskole. Så jeg lengter så veldig etter å få tilbake min tro og få dele den med sønnen min. Kan dere ta oss med i forbønn, er så mye mere jeg strever med, er også i et samboerforhold som holder på å dø ut. Er utrolig usikker på om jeg skal singnere med nick eller ikke, men velger å være anonym inntil videre
Gjest Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Det ser ut til at du dessverre har møtt den religiøse pekefingeren som sier "FYYYYYY!" og som er årsaken til at så mange mennesker blir drevet bort fra Jesus. Jesus løfter aldri pekefingeren for å holde skjennepreken mot folk som gjør feil, utenom nettopp mot de religiøse bedreviterne som vet mer om Gud enn Gud vet om seg selv. Uten sammenligning forøvrig: Når Jesus ble spurt av fariseerne (De religiøse på Jesu tid) om hva som skulle gjøres med en kvinne som ble tatt i hor, svarte Han ikke med å dømme kvinnen, men å si :"Den som er uten synd, kan kaste den første steinen". Jesus har omsorg for hvert eneste menneske, også deg. Han kaster deg ikke ut av sin menighet, men står alltid klar med åpne armer, lik faren som løp sin sønn i møte, selv om sønnen hadde vendt ham ryggen og kun kom tilbake fordi han hadde skuslet bort alle pengene. Jeg har møtt Jesu kjærlighet gang på gang, selv om jeg ikke alltid har trodd at jeg har fortjent den. Å svømme I Guds kjærlighet er det største noe menneske kan oppleve. Når jeg søker Jesus av hele mitt hjerte, er Han der. Han vender seg aldri bort. Det finnes ingenting som kan skille meg fra Guds kjærlighet, hverken mennesker eller onde ånder. Min mann og jeg vil be for deg, slik at du kommer inn i en menighet der Jesus er i sentrum og ikke bud og regler. Da vil både din sønn og du få det godt. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Hei kjære deg.. Kjente jeg ble oppriktig lei meg og ganske sint da jeg leste innlegget ditt. Er så mange som liker å dømme andre, og ser ikke den urett de selv gjør mot andre og mot Gud. De er dårlige representanter for Gud, og skyver Han og andre folk bort fra seg med den ekle væremåten. Døm ikke for selv å bli dømt sier bibelen, så hver med sitt! Gud er en rettferdig og god dommer. Jeg har det selv litt tungt for tiden, og går ikke i en menighet nå. Er oppvokst i en frimenighet. Flyttet til en liten plass med mannen min, og her er det lite med menigheter. Mulig vi flytter snart, for hvertfall jeg har behov for en god menighet å gå til. Er veldig viktig å tilhøre en menighet, for er åndelig beskyttelse i det! Synes det er veldig fint å lese at du fortsatt er lengtende etter Gud. For du vet det er aldri for sent å komme tilbake, du kan ALDRI komme for langt bort fra Gud. Han vil alltid ha fellesskap med oss, og venter ivrig på oss! Vi er jo hans barn og evighets skapninger:o) Selv om vi snur ryggen til Gud iblandt, snur han aldri ryggen til oss. Det er trygt å vite! Jeg vil bli med å be for deg og sønnen din, dere er i Guds hender. Dere er så verdifulle for Gud, la ingen si noe annet! Hold fast på den tro du har, og vit at du er HØYT elsket av Gud. Vær velsignet.. Stor klem fra meg.. ) (signerer anonym denne gang jeg også)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #4 Skrevet 21. april 2007 Jeg takker for to svar fylt av kjærlighet, og tror virkelig på bønnenskraft, ble helbredet for scholiose på bibelskolen jeg gikk på i 94, så jeg har selv erfart mange ganger at Gud virkelig hører bønn. Og Gud er rettferdig, Gud er kjærligheten som holder meg på beina og visser meg skjønheten rundt meg når hjerte er tungt av tungsinn. Jeg var medlem av en pinsemenighet før jeg gikk over i fordømmelsens menighet, så jeg er åndsdøpt og er fremdeles fyllt av den Hellige Ånd. Så jeg er troende, men deler ikke det med samboern, og har ingen menighet å gå til her i Oslo. eneste jeg har er et savn, et savn etter kjærligheten fra en menighet, men liker ikke de store menighetene som Filladelfia og slikt. Gå i fred og tjen Herren med glede
Klikk Skrevet 29. april 2007 #5 Skrevet 29. april 2007 Har du vært i Storsalen eller noe i Oslo da? Jeg går selv i Filadelfia da, men har hørt at det er bra der. og så har jeg og besøkt en liten menighet som heter betlehem (ligger på st hans haugen) Var der bare en gang men det viket okei. Den menigheten er i hvert fall ikke så stor. Lykke til! Håper du kan finne deg en plass du kan trives!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #6 Skrevet 4. mai 2007 Du kan umulig tilhørere den sanne religionen bibelen snakker om.For slike ting som helbredelse skal ikke finne sted nå lengre..... Og pinsemenigheter driver jo med så mangt..som og snakke med døde..som egentlig ifølge bibelen er demoner... og tale i tunger ,som ifølge bibelen opphørte for lengeeee siden !!!!og tror på himmelen og helvete..Gehenna var det opprinnelige ordet som ble brukt og det var en søppelplass...Det sikter til evig tilintetgjørelse og ikke et evig pinested...tror du burde prøve og beeee i virkelig oppriktighet til Gud om at han må lede deg til den rette religionen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå