Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Vesla nekter å sovne i sin egen seng. Jeg må alltid ligge ved siden av henne å amme henne i søvn eller ligge ved siden av henne til hun sovner. Det er så slitsomt. Legger vi henne i senga hennes, hyler hun i det uendelige. Igår hylte hun i nesten en time. Jeg får så vondt av henne. Hva skal man gjøre??? Legger vi henne på sofaen ved siden av oss, sovner hun av seg selv. Stakkars jenta mi. Får så vondt av henne. Noen forslag?? HJELP!
2nj♥ Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 Sitter dere der hos henne når hun hyler da eller? Tar dere henne opp? Virker som hun kan sovne selv da, men ikke liker seg i senga??? Har dere faste rutiner på kvelden? Når legger hun seg? Pick up, put down-metoden kan dere prøve. Da legger du henne våken, mett og fornøyd i senga. Når hun begynner å gråte, tar du opp, roer og legger ned igjen med en gang hun er rolig. Og fortsetter slik, opp og ned til hun roer seg i senga og sovner (kan ta LANG tid de første gangene, men det virker). Om hun bare sutrer, så skal hun ikke tas opp. Om hun hyler når du holder henne og stritter imot, skal du legge henne ned igjen. Om hun begynner å hyle på vei ned mot madrassen, skal du likevel legge helt ned på madrassen før du tar opp igjen med en gang. Ha gjerne noe fast du sier når du tar henne opp, som f.eks: det er natta nå, du skal sove. Ellers viktig med faste leggerutiner. Ikke legge for sent slik at hun er overtrøtt. Noe som lukter mamma i senga??
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Ja, vi har faste rutiner. Bader, spiser og så legger. Syns det er litt vanskelig å finne ut om hun er "trøtt nok" til å legges. Hvis du skjønner hva jeg mener. Ikveld begynte hun å gni seg i øynene. Da la vi henne og hun hylte i 20 min. Gikk inn med jevne mellomrom, ga smokk, trøstet henne, koste på kinnet etc. Men tok henne ikke opp. Etter 20min sovnet hun, så det er vel en fremgang:-)? Håper det kanskje varer kortere imorgen med hyling. Så kanskje vi har funnet en metode? Ellers prøver jeg din. Tusen takk:-)
2nj♥ Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 Ja, da høres det jo ut som det kanskje går rette veien. Håper det! Er greit å ha fast leggetid, og er dagene sånn nogenlunde like når det gjelder søvn, så er nok barnet trøtt når leggetiden er der. Greit at hun ikke sover de siste par timene før legging iallfall.... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 Må bare si at vi prøvde den der metoden du skriver om over ikveld, etter å ha lest svaret ditt og det fungerte så bra!! Måtte ta opp og legge ned babyen bare 2ganger. Babyen sovnet av seg selv i senga si uten at vi var i rommet. Skal satse på dette fremover for vi har ikke fått helt til den legginga enda, men som sagt ; ikveld gikk det så fint : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå