Gå til innhold

Noen som er kvalme fremdeles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 14, og kvalmen er ikke i NÆRHETEN av å gi seg. Kaster ikke opp, men er kvalm absolutt hele tiden. Som følge av dette har jeg også lagt på meg en del- 6 kilo, fordi jeg må spise hele tiden for å døyve det værste. Har i tillegg begynt å kjenne det i bekkenet, og er sliten hele tiden. Når er det den gode perioden egentlig starter? Hadde det ikke sånn de to siste gangene. Sukk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det varierer enormt fra person til person og svangerskap til svangerskap. Hcg nivaaet begynner jo aa synke rundt den tiden du er i naa, og med faerre hormoner i kroppen blir jo de fleste bedre. Jeg var forferdelig kvalm fram til ca uke 14-15 (kasta opp mange ganger om dagen) og saa var det noen dager hvor det ga seg og kom tilbake og saa gradvis begynte aa gi seg igjen. Etter ca uke 17 har det vel vaert kun en time eller to paa morgenen jeg har vaert kvalm...

Naa er jeg i uke 28, og har innsett at for meg kommer sannsynligvis ikke kvalmen helt til aa forsvinne. Men det er greit--det er kun litt naar jeg staar opp--og det er til aa leve med. Kaster fortsatt opp et par ganger i uka--men har egentlig blitt vant med det naa. :-) Og det er som sagt kun paa morgenen og ikke hele dagen slik det var foer.

Men uansett om du blir helt kvitt kvalmen eller ikke (og de fleste blir vel det) saa virker det som det i allefall blir mye bedre for de fleste. Haaper det gir seg helt for deg! Lykke til.

Skrevet

Jeg kastet opp flere ganger om dagen fram til jeg var 16 uker på vei, da var jeg bare kvalm uten å kaste opp på morgenen til uke 18 ca. Nå er jeg kun kvalm hvis jeg har sovet i mer enn 12 timer..for da er jeg så sulten når jeg våkner;)

Skrevet

jeg er fortsatt kvalm og kaster opp.. (ikke hver dag som jeg pleide heldigvis)

Er nå straks 24+5...

Jeg fikk diagnosen ekstrem svangerskapskvalme og kastet opp mange

ganger hver dag frem til jeg var i uke 18-19..

Skrevet

Jeg er 21 uker og jeg blir ofte morgenkvalm. (men har aldri kastet opp nå særlig)

Skrevet

jeg er 15+2 og kaster og opp enda ja,heldigvis ikke alle dager,men har ingen kontroll på når det skjer og hvorfor..skikkeli plagsomt!

Gjest Ut på tur
Skrevet

Din beskrivelse ligner veldig på min. Kvalm lenge og opp i vekt pga kvalmen.

Jeg er nå i uke 24. Har det mye bedre men liker fortsatt ikke bli alt for sulten.

Pass på bekkenet ditt. Vis hensyn og hvil når det trengs så du holder svangerskapet ut. Snakk eventuelt med arbeidsgiver om tilrettelegging.

Stå på og pass på deg selv, vær litt egoistisk.

Skrevet

Er i uke 25 og enda kvalm jeg. Legen og JM har gitt meg opp... tror jeg blir å være slik resten av sv.skapet, fo rjeg merker null bedring.

Skrevet

JA!! Jeg er fremdeles like kvalm, om ikke mer. Det begynte i uke 10, og har øket på i styrke hele tiden. Er nå i uke 16. Jeg spiser hele tiden for å døyve kvalmen. Kjenner med en gang dersom det er gått noen timer siden sist måltid. Da har jeg spya i halsen, men med en gang jeg får i meg noe mat, så forsvinner det.

Først var det kun om kvelden, så på ettermiddag/kveld, og nå kan jeg også få det tidligere. Det er uansett verst om kvelden.

Har lagt på meg 10 kilo!!! :((( Sluttet helt å røyke i uke 10, og tok da av 2 kilo. (Det hjelper godt med halslinser.)

Før jeg ble gravid var jeg slank, og hadde ikke så god matlyst. Føler det er kroppen som mangler alt mulig, uten at jeg vet...

Men "ulvehungeren" som jeg hadde i de tidligste månedene har blitt bedre nå, heldigvis.

Kvalmen er uutholdelig til tider. Kaster ikke opp, men har det i halsen hele tiden + litt halsbrann av og til.

Håper det gir seg snart!

Jeg har heller aldri opplevd dette i de andre svangerskapene.

Skrevet

Jeg er i uke 17 og er av og til kvalm om kvelden enda.. Men det er til å leve med! :) Merker det spesiellt dersom jeg har spist fet mat så prøver å unngå det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...