Gå til innhold

Grøt som kan røres ut i vann!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å gi jenta mi på snart 5 mnd maisgrøt som skal blandes med morsmelk (evt mme). Hun har fått smaksprøver ++ i ca 1 uke nå. Ikke oppe i full posjon enda. Til nå har jeg pumpet mm for å blande pulveret i men problemet er at jeg får ut så lite når jeg pumper!! Fikk bare ut knappe 50 ml nå og for å få en full posjon etterhvert må man ha 100 ca. Synes det er pes med pumpingen. Har jo mer melk men enten er pumpa dårlig eller så er det teknikken eller jeg vet ikke hva. Orker ikke dette så lenge i allefall.

Finnes det grøt man kan blande med vann til babyer under 6 mnd? Som er glutenfri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de har det. du må se på pakkenen, men jeg kjøpte det en gang til 4mnd, men husker ikkehvilken. bare å lete i butikkene..

Skrevet

Ok takk. skal sjekke! Orker ikke pumpe mer. Gir henne pupp før grøten så hun får jo i seg mm likevel:)

Skrevet

Risgrøt blandes med vann. Mener jeg har hørt at man kan dette med maisgrøten også, selv om det står mme/mm på pakka.

Skrevet

Både HiPP og SMÅFOLK har ihvertfall grøt til 4mnd+ som bare blandes med vann.

Skrevet

Nestle sin havregrøt med ris og hvete skal blandes kun med vann. Det er mme ferdig i pulveret i pakken.

Skrevet

Maisgrøten kan fint røres ut med vann selv om det står mm/mme på pakken. Dette er spesielt anbefalt dersom babyen får vondt i magen av mme. Fikk anbefalt det på Hs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...