L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Var i dag og kjøpte en til:) hihi har fått litt dilla på smørings:) Clarins sin stretch mark control heter den og var nydelig på huden sysn jeg:) Tok en dusj og skrubbet hele kroppen og fikk en prøve på en olje i samme serien som også skulle hjelpe for strekk merker. Huden ble super myk:) Ellers bytter jeg litt mellom en fra body shop og den fra weleda=) Hvor nøye er dere, jeg må iallefall PRØVE å få en rutine på dette:) hihi
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Bytter litt på, og bruker det jeg har der og da, men kjøper ikke dyre "strekkmerkekremer". Akkurat nå sverger jeg til spenol!
Gjest Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Jeg bruker Biotherm sin med citrus lukt... den syns jeg er kjempegod
1+1=2+1+x Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 VICHY sin antistrekkmerkekrem litt dyr, men er i uke 31 og har ingen strekkmerker ennå
Marika:):) Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Jeg bruker jordnøttolje fra apoteket, helt super. ER i uke 28 og ingen som helst ant. til strekkmerker:)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 20. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2007 Er godt å smøre seg inn syns jeg:)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 Jeg bruker Spenol hver morgen og kveld. Legen min sa dyre antistrekkemerkekremer var helt bortkastet. Poenget er bare å gi huden fuktighet. Strekkmerker oppstår når huden blir for spent. Hvis du kan klype deg i magen og holde huden mellom fingertuppene er du stort sett på trygg grunn.
snehvit77 Skrevet 20. april 2007 #8 Skrevet 20. april 2007 Bruker sjelden å smøre meg. Gjorde det ikke med min første heller, og har ikke ett strekkmerke.... Det er underhuden som sprekker, så uansett kremtype vil det nok ikke hjelpe, dessverre.
Cipra har 2 jenter Skrevet 20. april 2007 #10 Skrevet 20. april 2007 Bruker apobase på hele kroppen. Gir god fuktighet.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 21. april 2007 #11 Skrevet 21. april 2007 Strekkmerker er vel stort sett hormonelt betinget, og ikke så mye en kan gjøre for å hindre det.. Men jeg smører meg inn med cocoa butter fra body shop og babyolje annenhver dag, sånn i tilfelle det skulle hjelpe likevel..hehe. Har ingen antydninger til strekkmerker og er 27+4 i dag.. :0)
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 21. april 2007 #12 Skrevet 21. april 2007 Jeg bruker spenol. Rimelig og god uten noe hokkus pokkus greier i. Søsteren min har smørt seg med den gjennom begge svangerskapene sine og hun har ikke et enese strekkmerke. Jeg smører meg hver morgen og kveld.
m den lille Skrevet 21. april 2007 #13 Skrevet 21. april 2007 Jeg smører meg morgen og kveld med palmer's cocoabutter. Jeg har brukt dette merket i årevis da jeg har noen strekkmerker på hoftene fra tenårene. Kremen demper disse merkene. Syns uansett det er greit å ha en rutine på det; at man liksom GJØR noe, om det så er for å lukte godt...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2007 #15 Skrevet 21. april 2007 Ingenting. Strekkmerker er vist nok hormonbetinget. Kjenner ei som er ganske så stor uten å være gravid- hun fikk strekkmerker før magen vokste noe når hun ble gravid.
lillepeanøtt Skrevet 22. april 2007 #16 Skrevet 22. april 2007 Bruker en krem fra Nivea.En blå rund boks. Kjempe deilig krem til en billig penge:) Vet ikke om det har noe for seg mot strekkmerker, men uansett godt med en innsmøring:)
Kummin&Lillesel Skrevet 22. april 2007 #17 Skrevet 22. april 2007 Jeg har en som heter Matas Mavecreme. Kostet 49kr for en stor boks, så jeg tok meg råd til den. (Er ellers ikke så stor fan av krem og - særlig ikke prisene på dem) Jeg har ikke sånn supertro på at den virker noe spesielt godt - eller kommer til å forhindre eventuelle strekkmerker. Men jeg synes det er kjempekoselig å få kjæresten til å smøre magen når vi legger oss om kvelden. Det er liksom kveldsrutinen vår.
Fødeklar_ja! Skrevet 22. april 2007 #18 Skrevet 22. april 2007 bruke a-creme og babyolje etter dusjen. Brukte det i forrige og fik ingen strekkmeka da, ikke før ei uke før sønn min blei født, da datt magen min sånn ned:) Ikke store strekkmerka æ fikk da heldigvis, og ikke mange!
Solstråle + 3 :) Skrevet 22. april 2007 #19 Skrevet 22. april 2007 m den lille....hvor kjøper du den du smører med?
Anele&Solstråla Skrevet 22. april 2007 #20 Skrevet 22. april 2007 ja, det lurer jeg på også...hvor kjøper man palmer's cocoabutter? Bruker bodybutter med cocoa fra body shop foreløpig... på puppene og magen...er bare 12+1 da, men greit å øve inn en rutine..hehe:) deilig med fuktighet!!
Mamma til snart 4 Skrevet 22. april 2007 #21 Skrevet 22. april 2007 jordmor sa at får dere strekkmerker så får dere dem, er ingenting med smøringen, de fleste kremer som selges, holder seg i det første hudlaget, men det er underhuden som sprekker jenter. . det ligger i genet sa hun. det er arvlig betinget. . ingenting som kan forhindre dem. . har ei venninne som skal fø om 6 uker, hun har ikke smørt seg en gang, hun har kun strekkmerker under puppene, mens jeg har allerde fått på magen er i uke 16. .
Bimmer´n Skrevet 22. april 2007 #22 Skrevet 22. april 2007 Jeg bruker Cocoa butter stick fra Body Shop. Ellers tror jeg på å stimulere blodsirkulasjonen i området, enten ved trening eller ved f.eks bruk av hampvott. Men er man doomed til å få strekkmerker, så tror jeg man er det.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. april 2007 Forfatter #23 Skrevet 22. april 2007 Ja alle vet nok at det er genetisk betinget og det kommer som sagt gså an på hvor stor en blit. Større sannsynlighet om en legger på seg 30 kg enn 12 feks. Min mor fikk ikke strekkmerker på de 2 første svamgerskapene (la på seg 15 kg), men med lillebroren min. Da la hun på seg 25kg. Men hun smurte seg aldri i noen av svangerskapene. Jeg for min del smører fordi det KLØR på magen og fordi jeg syns magen virker så stram liksom...
Moongchacha Skrevet 22. april 2007 #24 Skrevet 22. april 2007 Jeg smører meg med Cocoa Butter stick fra Body Shop på magen og Shea Body Butter på resten av kroppen.Kjempe behagelig etterpå...når huden ikke lenger er så stram og tørr..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå