Gå til innhold

8 uker men ikke mett av mme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattra vår er nå 8 uker gammel. Hun drikker mellom 1000ml-1100ml mme fordelt på 5 måltid på et døgn. Men hun blir ikke helt mett liksom..i følge vekta skal hun kun drikke ca 700ml. Er det farlig om jeg blander inn en teskje grøtpulver i f.eks.kveldsflasken hennes (220ml mme)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, det hørtes veldig mye ut for en så liten baby. Hun burde jo bli mett av såpass. Hun har ikke luftsmerter sånn at magen hennes tror hun er sulten? for sånn var min baby også. Spiste og spiste men gulpa opp alt i en periode. Ang grøtpulveret tror jeg du burde høre med HS siden hun er såpass liten.

Skrevet

Hvorfor ikke bare gi henne mere melk....? Det er ingen fasittsvar på hvor mye de skal ha, kanskje hun er inne i en periode hvor hun trenger mer.

Skrevet

Det er jo ikke det at det er farlig og ha litt grøt pulver i melken selv om hun er så lite. Men jeg synes du burde kontakte hs og spørre dem hva dem mener. For jeg mener og huske at dersom barnet drikker mer en 1 liter mme i døgnet under en lengre periode så skal man snakke med hs, for det er for mye. (kan ha feil nå asså, men mener og huske det var noe sånt).

Uansett er jo 1000 - 1100 ml mye melk for en så liten. Speciellt siden du sier hun ikke blir mett. Så ring hs på mandag du.

Eventuellt så kan du (dersom du vil ha et ordentlig svar på dette allerede nå, og ikke vil vente til på mandag.) ringe og spørre dem på barsel avdelingen på sykehuset der du fødte. Dem kan jo sikkert gi deg et bedre svar en det noen her inne kan.

Vet hvordan det er og ha en liten en som ikke blir mett. Så håper du finner en løsning hvertfall. Lykke til.

=)

Skrevet

Er jo ikke nå større problem en å gi han mer melk. Min erfaring er iallefall at det bare er å gi melk til babyen er mett. Min gutt er 7,5 mnd og jeg ammet opp til 10ganger i døgnet da Sigurd var på den alderen, mange av mine venninner som har opplevd det samme. Jeg ammer nå ca 5-6 ganger i døgnet og det er i tillegg til to grøtmåltider og 1 middag.

Mer melk, er alt ALT for tidlig for grøt, han har ikke lært seg å fordøye det enda. Lykke til:)

Skrevet

nei, hun har ikke vondt i magen. Er flink til å rape, og gulper nesten ikke.

Gi mere mme sier dere...men den stakkar magen hennes har ikke plass til mere..hun tisser og bæsjer til de grader. Er ikke nok at det tyter utenfor bleien, det går igjennom stoffet på bleien.. Ja, dere hørte riktig, igjennom stoffet!! Både med pampers, libero og lidl-bleier.

Det er som om hun skulle hatt noe mat som hadde vært bittelitt mere tungfordøyelig, siden mme passerer magen og tarmene med et "svupp".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...