IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 ja jeg dro til sykehuset på mandag den 16 april klokka 8. jeg var først ute av de som skulle bli satt i gang så jeg fikk først ctg. Så berte det inn på et rom hvor en lege sjekka på modning og på åpning. jeg var delvis moden og hadde 1.5 cm åpning. så jeg fikk den sterkeste gelen. Etter den fikk vi beskjed om å gå tur. spise masse og slappe ta. Jeg og sambo gikk en tur ned til byen og spiste kinamat og tok en iskald clausthaler på dean bar! fy f og den var god!! merket det begynte og komme tak i magen, men ikke sånn at det gjorde vondt. hoftene mine brant hver gang taka kom. Når vi kom tilbake på sykehuset, syns jeg at jeg kunne telle 2 min mellom kynnerne, men de satt kun i hoftene. De sjekket meg igjen og det hadde blitt mere modent og livmorhalsen var flat så de satt en gele kur til på meg. da begynte hoftene og bli litt værre, men ikke sånn at jg ikke taklet det. vi fikk eget rom inne på føden og hadde stor dobbeltseng. Vi la oss ca 21.30. Jeg var sliten så jeg ville sove og vi sovna vel relativt fort. en jormor kom inn og spurte om alt var bra 22.30 og det var det jo, selv om jeg merket at det brant i hoftene til tider. 23.30 sa det "bang" i magen min og det gjorde helt sinnsykt vondt og jeg fikk helt panikk! begynte og grine og bare hadde sinnsykt vondt i hoftene. da jeg reiste meg fra senga så bare rant det helt vilt nedover beina. sambo kledde på seg i full søvnrus og jeg løp på do og gråt og jordmor kom. Ho sa at nå har vannet gått. Jg ville egentlig ta meg en dusj, men hadde så sinnsykt vondt i hoftene så det bar rett i fødesenga. kom meg nesten ikke opp. Jeg gikk rett på de kraftige veene og de satt kun i hofta. Det gjorde så sinnsykt vondt. Jeg lå og skrek og bar meg når de var på det mest intense. Sambo var helt frustrert over at jeg hadde så vondt og at de ikke ga meg noe. Jordmor masa hele tia: husk pusten din! husk pusten dun! inn med nesa og ut med munn!...er lett når du ligger der å har vondt vettu!! NOT!!!jeg prøvde lystgass, men klarte det ikke i førsten, men fikk dreisen på det til slutt. selv om det brant like ille i hoftene mine så taklet jeg det ved å puste inn i masken på den riktige måten. Men jeg var jo så sliten, helt utrolig at jeg ikke svima ta. var like før jeg kappet av meg hoftene. Jeg begynte og skrike etter epidural, men den jævla legen kom jo faen ikke! (sinna ennå for det)... han hadde en hjerte pasient som hadde problemer, og jeg snill som jeg er selv under ekstrem smerte sa bare rolig "heller at han tar hjerte menneske så den ikke dør, det her er jo bare smerte..." er det mulig!! dopa tror jeg...hihi..men endelig kom han, da hadde jeg 8 cm åpning og jeg tror klokka var rundt 5 om morran 17. april. men den virket selvfølgelig bare på halve sia. så den ene sia var nummen og resten var smerte, men den var fortsatt halvert. pressveene begynte ca klokka 05.30 og de blei bare verre og verre. jeg pressa og ingenting skjedde. et rent mareritt. jeg trodde seriøst jeg skulle svime ta. sambo støtta meg helt sinnsykt opp. det morsomste var kanskje når je begynte og skrike at jeg var sulten oppi det hele. når jeg lå der og skrek på mitt værste så tenkte jeg også faktisk på at jeg skulle starte et death metal band. jeg groula så sinnsykt bra at jeg blei mektig imponert av meg selv=) smertene bare økte og jeg kom til et punkt hvor jeg ønsket og gi opp. Jeg ba de gi meg full narkose og kutte meg opp. sambo sto der bare med frykt i øya over at han skulle miste meg. En lege kom inn og ba meg stå litt på knærne. ja det er lett og snu og ordne på seg mitt under pressveeene...hehe..dust! men jeg prøvde alt jeg. Men ingen unge kom ut. til slutt fant de ut at de skulle ta han med vakum. jeg pressa og ho dro. jeg skrek og de hysja. jeg bare gapa. de stakk fingrene inn for å få tak i ungen og jeg skrek " ta de helvetes fingrane ut av kråka mi viss ikke så knekker jeg dem!!" stakkars lege..men men...det kom en barne lege inn for å ta ungen med engang han kom, og da jeg kom med urskike mitt så ba han meg holde kjeft og puste og presse i stede. jeg fikk den gjeipen over leppa og gjorde motvillig som han sa jeg. så sa det bare plopp.. og alt bare letna. all smerte forsvant og jeg så det lillt nurket på armen til legen. men han gråt ikke så jeg fikk jo helt panikk. Men sambo mente han hørte han skrike. han fulgte med barnelegen ut på gangen, og jeg begynte og hylskrike. tårene bare spruta ut! jeg knakk helt sammen i smerte, frykt og tilfredstillelse over og være ferdig. de kom inn og fortalte at han hadde begynt og få pustevansker, men at han lå i kuvøse. jeg begynte og gråte ennå mer i frykt for å miste han. Jeg lå i en time og sydde etterpå og jeg brukte lystgassen flittig. Dopa og kosa meg....legene bare lo av meg. mn de mente jeg fortjente denne rusen pga en lang og hard fødsel. Marcus Alexander kom kl:07.10, 17 april 2007. Han veide 4126 g og var 51 cm lang, hodeomkrets på 36 cm. pusten ble bra og han har ikke blitt smitta av streptokokker. Jeg kom ikke hjem fra sykehuset før i dag, pga utmattelse etter dette. Men jeg er veldig glad for at alt gikk bra. Og til dere med fødselsskrekk: det går over! Ja det gjør helvetes vondt! ja du ligger og blotter deg for masse ukjente mennesker, ja du må mest sannsynlig sy. Og ja! sambo eller medsager sliter litt etterpå som regel. min knakk sammen av psykiskutmattelse. stakkars. kan ikke være gøy og se sin kjære ha så smerter uten å kunne gjøre noe. Men for en premie da dere!!! best gaven jeg noen gang har fått. amming måtte jeg derimot legge på hylla, for det gjorde så vondt og det er jo måte på hvor mye jeg takler, jeg har vært utmatta og blodfattig siden fødselen, men fikk to poser blod i natt, så nå er jeg bedre=) lykke til alle som føder, vet denne blei lang... klem=)
Divinity Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Gratulerer så masse med prinsen!! Håpe dere får slappet av nå og bare nyter tiden sammen Sitter her med tårene i øyenkroken etter å ha lest historien din, men er glad du la den ut Nå bare gleder eg meg til nurket mitt er ute, lurer sånn på hvem som gjemmer seg inni der.. hehe. Lykke til videre!
2småkrapyl Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Gratulerer! Min tur på mandag hvis ikke noe skjer i helgen. Håper ikke det blir like ille som din fødsel.... Lykke til med alt.
klompen min<3 Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 Gratulerer så masse! Jeg lo så tårene nesten kom når jeg leste at du skreik til legen at hun skulle få fingrene ut av kråka di,ellers så skulle du brekke dem:) haha..... :) Lykke til videre til dere alle 3:)
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 Huh....hørtes utrolig vondt ut....både gleder meg og gruer meg om en annen.... Kos deg nå i barseltiden med bebisen din Klemmer fra bibi
ramløsa- nok en gang Skrevet 20. april 2007 #9 Skrevet 20. april 2007 Fin beskrivelse av en tydeligvis krevende fødsel, gratulerer med overstått og lykke til videre. Det er da ikke noe særlig at sykehuset kan ignorere deg så lenge når du ønsker epidural og fødselen er hard? (som de jo innrømmer at den var her)
Gårdsspire Skrevet 20. april 2007 #10 Skrevet 20. april 2007 Gratulerer så masse! kos dere med lillegutten og får håpe det går bra med dere alle 3. Fint navn forresten hehe vår skal hete det samme=)
mille80 Skrevet 20. april 2007 #11 Skrevet 20. april 2007 Heeeei:) Der var dere endelig kommet hjem jo, deilig tenker jeg:) endelig skal dere begynne på det nye livet som en liten familie:) Flott fødselshistorie du har skrevet, samtidig som den var litt skremmende.. hørtes j****** hardt ut.. Lykke til:) Klem
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #12 Skrevet 22. april 2007 ikke vært her inne på en stund, sliter med litt, eller endel smerte i dotten nå..( kaller den det, for er jo ikke akkurat barbert og fresh). så nå er det pudring av babyrompe og IZ kråka..hihi....men Marcus er helt skjønn!! sover om nattan, og spiser seg god og mett. sier nesten ikke en lyd og er kjempe sterk i hode. løfter det av seg selv, og han kommer til og bli en skikkelig sjarmør. pene blå øyer får han også. Det råeste er jo at han har hanekam=)))) håper dere andre her inne har det bra=) savner og sitte her inne, men jeg klarer ikke sitte på rompa ennå...=) lykke til alle sammen=) klemmer fra iz
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 22. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 22. april 2007 oi.kom nær anonym knappen gitt, sorry=)
Singelmamma og banden Skrevet 22. april 2007 #14 Skrevet 22. april 2007 Gratulerer! Gjør ikke noe at den blir lang da, leser den likevel ;-) Jeg hadde det like j...med nr en, men det gikk MYE bedre med nr to, og jeg gjør det jo en gang til, så selv om det gjør h....s vondt så er det jo litt av en premie :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå