Gå til innhold

Psykisk syk X .Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Xen er blitt syk igjen. Han har tidligere også hatt depresive perioder, men nå lurer jeg på om det tipper helt over.

Han bare gråter. Klarer ikke komme seg opp om morgene, og har nå fått skriflig advarsel. Har tatt kredittkortgjeld. Fester bort pengene sine i helgene ( dvs de helgene han ikke har barna våre) Får ikke dreis på kvinnefronten, og synker ned i en spiral. Han er ikke typen som snakker om problemene sine til familien, men jeg kjenner han og ser når han ikke har det bra. Jeg stiller direkte spørsmål, og da kommer sanheten. Han har vært sykemeldt i perioder (opp til 4 mnd) for depresjoner. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Hans foreldre forstår ingenting om sånne ting, og når han prøver å snakke med de, ber de han bare skjerpe seg. Når vi levde sammen var han som en furten tenåring som jeg måtte jage på jobb, og sende i seng (han satt helst oppe til 03 å spilte data)

Jeg er nå samboer og har det helt suveren. X har vanlig samvær.

I morges snek jeg meg ut av soverommet, og ringte til X for å sørge for at han kom seg på jobb i tide. MEN sånn kan jeg jo ikke ha det!

Dette er jo ikke mitt ansvar lengre. Huff... Er redd at X gir opp en dag, og gjør noe dumt. Er skikklig i tvil om jeg skal ring en i familien hans, og be de følge han opp litt. Vet ikke om det er riktig av meg å gripe altfor mye inn. Har ikke sagt så mye til sambo om at x nå er i en depresiv periode igjen. Vet ikke om han synes det er så greit at jeg tar meg av og hjelper X. Vi har jo liksom vårt liv nå. Men på den andre siden går dette jo utover mine barn. Ikke lett.

Er det noen som har erfariner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå ikke bak ryggen på mannen din!

Si at eksen din er i en depressiv periode, og at om han ikke kommer ut av den kommer det til å gå utover barna, om du er redd for at han muligens kan ta selvmord så sier du det også uten at du trenger å høre veldig dramatisk ut.

Si at du kommer til å ta kontakt med x eller y i din gamle svigerfamilie og at du også kommer til å ha videre kontakt for tilbakemeldinger, slik at du vet hvordan ståa er.

Du må vite hvordan barna har det når de kommer til faren, og du må også forsikre deg om at faren kommer til å holde et hjem hvor han faktisk kan ta seg av barna også i fremtiden. Dette er viktig! Da forstår han bedre hvorfor du må blande deg, og han tenker også gjerne litt på seg selv og barnefrie helger.

En kan ikke stå å se på at andre mennesker kjører seg selv i rennestenen, samme om det er en eks eller ikke. Gjør eksen din dette for å kontrollere deg, få deg til å degge for han, da derimot bør du la det være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...