mamma tiL 1stor+2små Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Tror det var du som spurte om hvorfor vi ska vente med kumelk til barna,at du trodde det hadde noe med allergi og gjøre og jeg sa det var det pluss noe til,som jeg ikke klarte å forklare, Leste i BAM nå og der står: Det anbefales at barnet ikker får kumelk før 10 månderders alder.Dette har ingenting med faren for allergi å gjøre.Årsaken er at kumelk hemmer jernopptaket i barnets tarm.melken gir også metthetsfølelse,noe som kan føre til at barnet ikke får i seg det det trenger av næringsrik mat. Håper du ble litt klok av dette. Hvis det ikke var deg som spurte,setter jeg pris på å få beskjed om det.
ScaryMama Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Stemmer at det var jeg som spurte. Jeg tror at det du leste var hele bakgrunnen for mitt spørsmål, jeg bare husket ikke nøyaktig hva eller hvor jeg hadde lest det. Ut i fra det som står skrevet der så høres det ut som om det er greit med små mengder i maten? Har stusset litt over at mange av barnetmatglassene har melkprodukter i seg.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 20. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2007 Ja,små mengder gjør kanskje ikke noe,men en må jo ikke få for mye av det,da det hemmer jernopptaket og det er jo viktig at poden klarer å ta opp jern.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå