Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 hadde siste mens 23.nov-06, testet positivt 22.des å fikk mens termin den 30.aug av legen. kom på UL i uke 16+2 (skulle da hatt vært i uke17), fikk ny termin 3.sept, men måtte tilbake da jeg ikke var kommet så langt. kom tilbake når jeg skulle være 19+4, å fikk enda en ny termin, denne gangen 7.sept.. hvordan går dette an når jeg hadde el rundt 7-10.des? å jeg testet positivt litt før jeg skulle hatt mensen (har en sykluse på 32dager).. jeg har lyst å gå etter legen sin termin for den stemme best for meg, for ikke 7.sept til å gå inn i hode på meg..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 har samme problem, har syklus på 32 dager og fikk vite fra legen at jeg har termin 23 sep( bekreftet 2 ganger), og jeg hadde siste mens 18 des, i følge størelsen på fosteret hadde jeg EL på dag 8 isyklusen, som er litt uforståelg, men jeg skal ha ordinær UL på tirsdag og ser hvilken dag setter de på min termin. synes de tar mange feil på å sette termin dato.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Jeg hadde siste mens 1.12.06...har termin 17.sept..blir vel noe d samme d... befruktningsdagen har litt å si for hvilken termin du får... den kan være seinere enn el..ikke ofte, men hos noen
Gjest Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 På UL setter jordmora termin etter størrelsen på fosteret, og da kan det jo bli litt feil i forhold til el. Alle fostre vokser ikke likedan, på samme måte som alle mennesker. Man får jo ul i uke 17-19 fordi det er da fostrene stort sett vokser mest likt..... ga det mening...? Termin er jo uansett bare en ca-dato med feilmargin på 14 dager (-1uke, +1 uke)
Milla-baby Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Jeg hadde siste mens 23 nov.jeg også. fikk termin 1 sept av legen. har syklus på 28 dager. Har fortsatt samme termin etter UL fordi størrelsen på babyen var akkurat som den skulle i forhold til mens termin.Så jeg ville stolt på UL terminen! der regnes det jo utifra størrelsen på babyen ;o)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 ja jeg for vel gå etter UL terminen min, men jeg håper jeg føder i slutten av august siden jeg fødte 8dager før UL terminen med forrige men da har jeg hvertfall forstått litt mer (ikke heilt da, hehe) takker jenter )
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 Hei.. Jeg hadde siste mens den 14 januar, regnet på babyverden nårtid jeg sånn ca ville ha eggeløsning igjen, og det var den 28 januar. Så da kjørte jeg og sambo på for fullt. Etter de dagene så ble det helt stilt i en 2 2 1/2 uke, hadde ikke sex da i det hele tatt.. Fant ut at jeg var gravid den 13 februar. Terminen min er 23 oktober. Men siden dete var den første menstruasjoen etter at jeg fødde i mars 2006. Fikk da ultralyd da jeg var i uke 9. Ble da satt tilbake til at jeg var 6 uker og 6 dager på vei. Hmm, det kan jo ikke stemme i det hele tatt, da jeg angivelig skulle ha blitt befruktet 7 februar, fikk jeg en liten blødning, noe som jeg mener er festeblødning.... Så som du skjønner så gleder jeg meg veldig til den ordinære ultralyden. Så hvis de sier det samme der, så må noen ha rotet med meg i søvne, og så må kroppen min være helt kokko!!! Nei, jeg stoler ikke helt på de vurderingene de tar. Stol heller mest på deg selv hvis du kjenner kroppen din...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå