mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Mine kynnere er ganske ofte,ett par ganger i timen sånn ca gjennomsnitt.. Når de kommer,så starter de nederst i magen og brer seg utover og opp,slik at hele magen er knallhard. I tillegg har det begynt å ta tak i korsryggen også. Varer alt fra 30sek til ett par min.. Før kunne jeg bare strekke meg ut på sofa eller noe,men nå er det ingenting som hjelper.."/ Er i uke 35/36,og har hatt vanlige kynnere hele tiden,men disse er grusome! Har hatt dem kansje en uke.. Noen flere med slike?
VinterSol+2 Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 hm, mine kan ligne på dine, bare at de sjelden brer seg helt til korsryggen, og at de sjelden er vonde. bare ubehagelige. Men jeg er bare i 31. uke da, og jeg har hatt sånne kynnere hele veien, så jeg har vendt meg til det.. (opptil 10 stk i timen om jeg stresser el er tissetrengt eller noe) men siden du jo er høygravid, er det jo ikke unaturlig at kroppen begynner å forberede seg nå, hørt om mange som holder på sånn som du noen uker før fødsel, siste innspurt, lissom.. ta en varm dusj, det kan jo hjelpe. og ellers prøve å roe ned tempoet og slappe mye av.
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 20. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2007 er sykemeldt,og er stort sett bare hjemme.. har prøvd å finne ut om det er noe spesielt som trigger disse kynnerne,men det er ikke det.. det er minimalt med stress i min hverdag,og har prøvd alt for å prøve å døyve det verste,men føler at det ikke er noe å gjøre.. Skal prate med jordmor i neste uke.. håper disse kynnerne har noe positivt å si for modningsprosessen=)
VinterSol+2 Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 det har de nok helt sikkert:) Hm. når du får kynnere, så prøv å stoppe opp helt, med det du gjør. finne en ny sitte- eller liggestilling, puste dypt og rolig.. (sånn fødepust, hehe, det hjelper meg iallefall) det hjelper IKKE å ligge på ryggen for min del, best er en av sidene. gjerne legge en pute under magen for støtte.. sånne ting.. men de er nok i gang med å modne deg ja:) er jo kort tid igjen til termin, så nå jobber kroppen på for å forberede seg til det store slaget, vet du:)
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 20. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2007 hehe..ja det er vell det som skjer..maratontrening på gang=) det var noen som sa at når man har kraftige kynnere så vil den første delen av fødselen gå mye greiere.. så er spent på hvordan det kommer til å gå..=) har du lenge til termin? jeg har 35dager idag..
VinterSol+2 Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 akk ja, leenge igjen, dobbelt så lenge som deg! 69 dager. Jeg er bare en av de som får MYE kynnere tidlig, har holdt på sånn siden uke 18! Men når legen og jordmor sier at dette ikke er noe å bekymre seg for, tar jeg det helt med ro! Nå begynner det jo etterhvert å bli såpass kort igjen til termin at det ikke innebærer noen fare lenger heller:) Håper bare livmora mi er skikkelig flink jeg, når den tid kommer, at kroppen min er "topptrent" til fødselssituasjonen, lissom.. hehehe Har du barn fra før, eller er det førstemann?
Ane** Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 Uff ja vet hva du snakker om... Er 35/36 uker jeg også og har kynnere hele dagen omtrent. Noen bare ubehagelige, noen så vonde at jeg må "puste" meg igjennom de.... Har snuppa på 2 1/2 år hjemme hele dagen også, så det er tungt til tider.. Føler jeg får kynnere bare jeg reiser meg... Men legen min mener iallefall at jeg ikke skal bekymre meg og at dette varierer fra person til person. Men vet hvor slitsomt og ubehageli du har det. Men nå har vi ikke lenge igjen da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå