VinterSol+2 Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 bare lurer. min baby ser ut til å være periodemessig aktiv, ikke baser på mine døgn, men jeg aner en form for rytme.. at hun har noen helt spinnville dager (så jeg ikke får sove) etterfulgt av noen helt rolige noen, etterfulgt av noen der jeg kjenner litt liv hele dagen sånn jevnt over, men ikke sånn sirkus lissom, og så gjerne noen elleville dager igjen.. har tenkt at dette vel er normalt for henne, men så tenker jeg at hva er mye og lite liv for dere ? Og dere som teller spark; hvordan gjør dere det? For innimellom syns jeg hun sparker et spark eller et dult eller noe nå og da, andre ganger virker det somhun spiller basstromme eller noe der inne.. skjønner? Er vanskelig åf inne noe system midt oppi det her.. og alle spark som går innover, tenker lissom ikke like mye på de, heller.. *forvirra* hehe som nå har jeg tenkt at "Nå har det ikke vært noe særlig liv på to dager" mens pappaen insisterer på at han har ligget og lekt med en hyper baby i en halvtime mens jeg sov, feks...
~~¤April baby¤~~ Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Du SKAL kjenne spark vær eneste dag! Det var en natt,og utover dagen en dag at jeg ikke kjente noenting,forsøkte alle triksa. Drakk masse brus med sukker i,spiste mat og sjokolade. Dyttet på magen,men han reagerte ikke. Da ringte jeg føden og fikk komme med en gang på en ctg,for å sjekke hjerterytmen. Da var jo selfølgelig lillebror helt i hundre,og sparket som bare det. hihi. Og bra var jo det da. =) Ring føden hvis du blir bekymret,uansett hva det er for noe,de hjelper deg.
Gjest Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Tror det er sånn for de fleste at de er aktive i perioder, slapper av i periode osv.. Jeg har vært inne på ctg en gang fordi jeg ikke hadde kjent liv på 12 timer. Satt på jobben og ringte ned på fødeavd, og fikk komme med en gang. Prøvde saft, sjokolade, marsipankake og nesten alt som kunne prøves. jordmor sa at det var MANGE som hadde det slik. Med en gang jeg satt med CTG begynte knøttet og sparke. Men jeg tror du vil begynne å bekymre deg hvis din baby endrer vanene sine ifht spark. Min er veldig aktiv på dagen, og når jeg har lagt meg, men kjenner spark veeeeldig ofte. Men sånn er min, venninna mi sin var mer som din. Hadde to hyperdager, og to hviledager. Tror du føler det selv når du syns noe er unormalt.
VinterSol+2 Skrevet 20. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2007 ja, jeg kjenner liv hver dag. så jeg har ikke bekymret meg stort enda jeg. men når folk sier at det er "mindre enn vanlig" det syns jeg er vanskelig å definere, når det er sånn opp og ned! hehe for å være helt ærlig, er jeg glad det ikke er hyperbaby hver dag, egentlig. for det gjør litt vondt og er litt slitsomt! Men når feks jordmor spør om jeg kjenner mye spark, så vil jo jeg si at jeg kjenner mange spark om dagen. Men litt opp og ned hvor mange det er av gangen, feks, eller når det er, eller hvordan de er! Noen som skjønner hva jeg mener? vanskelig å svare på sånne ting, når en ikke har noe sammenligningsgrunnlag, lissom!
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Hei vintersol:) Baby'n miin hadde sånne dager i påsken..det var bom stille mente jeg, men min kjære mente at han kjente spark flere ganger. Jeg hadde i tillegg til denne rolige magen ganske kraftige smerter i ryggen også og da begynte tankene mine og kverne rundt.. Til slutt fant vi ut at det beste var å ringe føden for å høre hva de mente. De sa det bare var å komme inn til en registrering og ul. Da vi kom inn sparket seff baby som aldri før og jeg ble jo nesten litt flau der jeg lå Smertene i ryggen var en uvi, så alt var bra. Vet ikke om jeg misforstod deg nå, men dette er min erfaring med å være bekymret i denne omgang:)
VinterSol+2 Skrevet 20. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2007 er som sagt ikke så bekymret egentlig. mest nysgjerrig:) Som sagt, har jo ikke noe sammenligningsgrunnlag da dette er mitt første svangerskap, så jeg er veldig nysgjerrig for hvordan andre tenker, særlig når da jeg hører at flere har vært inne til sjekk! Skulle likt å låne magene deres noen timer hver, for å se hvordan de er annerledes enn min! hihi
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 Ja, det hadde vært spennende og prøvd:) Jeg har det litt som deg med noen sirkusdager og noen slække dager.
VinterSol+2 Skrevet 20. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. april 2007 har sikkert litt med babyen sitt lynne å gjøre.. jeg vet med meg selv at jeg har sånne hyperdager og så noen slappavdager, så jeg tenker som så at ungen ligner på meg jeg .. hehe optimist.
Gjest Skrevet 20. april 2007 #9 Skrevet 20. april 2007 Jeg tror alle babyer er forskjellige jeg. Men min jordmor sa at man skal kjenne noe form for liv hver dag. Og det er like normalt med spinnvill baby som noen forsiktige spark. Nurket i magen min er jevnt over aktiv hele tiden, virker ikke som han tar seg noen hviledager, nei
Gjest Skrevet 20. april 2007 #10 Skrevet 20. april 2007 Jeg leste i et tidligere innlegg om ei som også hadde en periodevis aktiv baby. Og hun mente de rolige periodene var vokseperioder, fordi hun gjennom måling av magen merket stor forskjell ¨på hvor mye den vokste etter om barnet var veldig aktivt eller ikke. Det kan jo også ha sammenheng med hvordan det ligger, om sparkene går innover eller står rett mot magen. Jeg mener et dult eller bevegelse teller like mye som et kraftig spark. Alarm slår man først hvis man ikke merker noe som helst på lang tid. Men det er alltid et godt råd å ringe føden hvis man lurer.
silly08 Skrevet 20. april 2007 #11 Skrevet 20. april 2007 Jeg var på føden i går pga lite aktivitet. Da hadde jeg ikke kjent liv hele dagen og reiste til sykehuset i 13:00 tiden. De sa jeg gjorde alt riktig siden jeg ikke kjente liv, jeg hadde da prøvd å spise is og drikke isvann, noe som ofte ender med at babyen beveger seg. Barnet beveget seg ikke av mer av den grunnn, men han hadde en fin hjertelyd. Fikk time hs lege for ul og forholdene til barnet var fine hadde bare litt lite fostervann. Jeg er uansett glad for at jeg ringte for da slipper jeg å sitte og bekymre meg, og det er uansett bedre og ringe en gang for mye enn en gang for lite.
allergibarn Skrevet 21. april 2007 #12 Skrevet 21. april 2007 IKKE FOR Å SKREMME DEG - men jeg var av den oppfatning at på slutten når barnet festet seg og gjorde seg klar for fødsel ble det roligere... så da jeg var på overtidskontroll 7 dager etter termin hadde jeg fosterlyd på 40...! Det ble rekvirert helikopter og endte med hastesnitt i full fart. Alt gikk jo bra, heldigvis - men det var jo ingen hyggelig fødsel om jeg hadde gledet meg til i 9 mnd. Så du SKAL være obs, men du sier jo at det er normalt med rolige dager - men er det mer rolig enn det som er normalt bør du være litt obs. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå