Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Nå sliter jeg vanvittig. Barnefar har flyttet et par timer unna, og kan plutselig bare ha ungene annen hver helg. Jeg driver og søker jobber, og det er nesten umulig å få seg en dagtidsjobb. Holder på å søke nå, og var til intervju i dag. Men har jo INGEN til å passe barna mine. Jeg har barnehageplass til begge to, men det hjelper svært lite når det er 2/3 kveldsvakter i uka. Familien bor langt unna, og jeg har ikke mange venner her. De få jeg har kan jeg ikke forvente skal kunne sitte barnepass så ofte. Finnes det noe sted man kan henvende seg som kan tilby "avlastning"/ barnepass eller hva det heter? Det er jo klin håpløst å være alenemor, man må jo ha 9-16 jobb da.. og de gror jo ikke akkurat på trær?
Korse76♥ Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Det finnes ikke akkurat flust med døgnet-rundt-mamma'r nei, og døgnåpne barnehager er ikke noe som vokser på trær. Av den grunn har jeg sluttet som sykepleier og fått meg 8-16-jobb, ikke lett å være alenemamma nei
Ella28 Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Det høres jo veldig vanskelig ut for deg å kunne ha en turnusjobb da ja. Evt måtte du hatt en helgejobb annenhver helg og en deltids dagjobb i tillegg da? Det burde da være mulig å få en dagjobb vel? Har du utdanning da? Eller kunne du evt begynt på skole,som kunne gitt deg en dagjobb etterhvert?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 Er hjelpepleier, så da er det ikke lett med dagjobber. Har forsøkt å søke andre stillinger (butikker og slikt), men sjelden det dukker opp 8-16 jobber.
BettyBoob Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 har akkurat samme problem, er sykepleier. Ser for meg at jeg ikke får brukt utdannelsen min på en stund, og det er jo synd. Må finne meg noe 8-16 ja....Det var de 3 årene på skolen liksom! hadde ikke akkurat planlagt å bli alenemor da jeg startet utdannelsen min....
Singelmamma og banden Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 Hei! Hvis du bor i Oslo så har aleneforeldreforeningen et barnevakttilbud som heter rødhette, og som er åpent til 22 nesten hver kveld. I tillegg er det blitt flere barnehager som har kveldsåpent, der man har ungene maks så og så lang tid i uka. Disse barnehagene heter VIFU flexiavdeling, og det ligger en som heter Furulund i Lillestrøm. Hjemmesidene deres er ellers www.vifu.no, og de har 11 barnehager rundt om i Akershus og Oslo.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #7 Skrevet 22. april 2007 jeg er også sykepleier og alenemor, det er flere jobber innen psykiatrien som er 730 til 15 jobber.jobbet med det før. jeg har ikke avlastning heller, det går på ett vis. Vanskelig å få barna til å ordne seg selv om morgenen de går på barneskolen. jeg er i permisjon for tiden med baby
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå