Gå til innhold

Noen i mars-klubben med barn med hofteleddsdysplasi??


*Joa*

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere det?? :)

 

Vi fikk en gutt 29. mars med hofteleddsdysplasi, og han skal nå bruke frejkas pute til han 4.5 mnd...

 

Hadde vært greit å hatt noen i samme situasjon å prate med og høre hvordan dere opplever hverdagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.Er ikke i samme situasjon,iallefall ikke enda,men vi skal inn å ta ul og sjekke gutten vår for det på onsdag, han er født 25.mars, vi skal bare få sjekket det siden min søster lå i gips for hoftedysplapsi.. så jeg krysser fingrene for at han ikke har det da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Dårlig at ikke det ble gjort de første dagene da din sønn er disponert for dette...

 

Heldigvis oppdaget de det hos vår sønn på sykehuset slik at det kunne behandles tidlig. Håper vi slipper annen behandling enn frejkas puta.

 

Får håpe din sønn ikke har det. Du må fortelle hvordan det gikk i ul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hoftene var helt fine..

De sa når han ble født at det var vanlig å gjøre når de var en mnd. På dattera vår gjorde de det med en gang,men det var ett annet sykehus..

 

Får håpe dere slipper noe mer enn puta da, søstra mi lå jo igips + at hun lå på sykehuset med lodd på beina,men jeg tror det var fordi at det ble opdaget for sent..

 

Lykke til viderere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en jente 30.mars og hun har hofteleddsdysplasi på venstre hofte. Vi vet ikke hvor lenge hun skal bruke puten, men vi skal til ultralyd av hoftene 15. mai. Vi sliter hver dag, for hun greier jo ikke røre seg som de andre barna gjorde. Pluss at hun er fryktelig varm med den puten. Vi tenker med gru på sommeren. Hun var ikke gammel da hun kjente igjen lyden av borrelåsene da vi tok av henne for å skifte bleie. Hun lyste lettet opp i hele ansiktet. Du kan jo maile oss om du vil. Ungene våre er jo akkurat like gamle.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå hører ikke jeg til her men skriver et lite innlegg. gutten min fikk pute når han vbar 2dager gammel(ble født midt den verste varmen så han lå hele sommeren med den puta men de vet ikke annet så de har ikke vonmdt- men de får jo ikke bevege seg så mye som andre kanskje. vi hadd epute in 4mnd. gutten våres har vært veldig tidlig ute med utviklinga å hs tror det skyldea at han var så aktiv når han lå i pue. lå mye på magen.

så legg de mye på magen så får de trena seg.

går nok bra for dere. lykke til alle sammen. dere er ikke alene om det og barnet deres har ikke vondt de vet ikke annet.

ha en flott lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...