Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Tar dere dere nær av det hvis noen sier at dere har en "drittjobb"?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Hei. Kommer akkurat an på hvem som sier det. Vanligvis ikke ,for jeg har en drittjobb. he he
bolla pinsvin Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Kommer an på hvordan det blir sagt. Jeg har jo en drittjobb. Bokstvelig talt. Skifter bleier hele dagen. Jobber på småbarsavd i bhg
animal Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 Da limer jeg inn svaret mitt fra skravle: Jeg er altså sykepleier, og har en jobb som sikkert av mange karakteriseres som en drittjobb. Selvfølgelig tar jeg meg nær av at andre kaller jobben min for drittjobb og lavstatusyrke (spesielt sistnevnte).. Tror det er mye av denne holdningen hos størsteparten av befolkningen som er med på å holde lønningene ¨våre lave. Da hadde det vært mye bedre å si; sykepleiere/renholdere/barnehagearbeidere osv, gjør en beundringsværdig jobb, som jeg ikke hadde klart selv. Ser dere ikke at ved å bruke ord som drittjobb og lavstatus, så er dere med på å gjøre jobbene deres mindre verdt? Hvorfor var det ingen som synes leger/arkitekter/advokater/ingeniører har drittjobber? Det er jo selvfølgelig for at disse betraktes som statusjobber, og slike rakker man ikke ned på.. Tror nok det er mange som ikke hadde klart disse typen jobber heller!
Gjest Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Nei det tror jeg ikke jeg hadde gjort. Men det høres jo litt nedlatende ut når noen sier det da. Som om de har en så mye bedre jobb selv.. Kommer helt ann på yrkene vil jeg si!
ScaryMama Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 Jeg har fått en del negative reaksjoner når jeg forteller det jeg studerer, og liker det ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå