Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Jenta mi har lagt på seg 690 gram på en mnd!!! Jeg trodde jeg skulle få sjokk! Nå må jeg jo si da, at hun over lengre tid har lagt på seg for lite, og på en veiing ingenting. Men, nå har hun altså begynt med fast føde. Begynte med grøt da hun var 4 mnd. Nå får hun et middagsglass til lunsj, og grøt av 1 dl vann til kvelds, og litt frukt hvis det passer seg sånn. Innimellom det, får hun et par flasker mme, og det lille jeg har av mm hvis hun vil ha. Hun spiser ikke om natta nå. Begynner nesten å lure på om jeg overforer henne jeg nå??? Hun gir ikke tydelige tegn på at hun er mett, men gaper ofte til det er tomt. Så jeg prøver å se på kroppsspråket hennes når hun er mett, og gir meg når hun roer seg, selv om hun fortsetter å gape. Nå har jeg bekymret meg lenge for at hun har lagt på seg for lite over lengre tid, og nå bekymrer jeg meg for den andre veien... Må legge til at hun IKKE er hverken tjukk eller overvektig. Følger i flg. helsesøster kurven sin(som uansett ligger på den nest nederste streken). Hva mener dere om dette? Blir usikker jeg nå...
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 når hs ikke er bekymret bør ikke du være bekymret heller. Du kan nok ta det helt med ro
TM2006 Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Min lille hadde lagt på seg 620 på 3 uker . Jeg er bare glad da for hun er prematur og dysmatur og har litt å ta igjen. Hun er noen dager over 4 mnd.
Lonely Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 Skjønner ikke at det skal være for mye å legge på seg.....min har vært oppe i 500 g i uka han.................så lenge de følger sin egen kurve så er det vel ikke noe problem?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Mulig jeg overreagerer her altså, men hun har hele tiden lagt så dårlig/lite på seg, at det virker utrooooolig mye. Men, jeg er bare glad for at hun endelig legger på seg altså Var bare så myyye mer enn hun har gjort liksom:) HI
genoa Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 Vi var på 1-måneds kontroll med vår "lille" gutt i går. Han hadde lagt på seg 1 1/2 kilo på 4 uker! Legen begynte å le da han veide ham.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 her gikk mini opp fra 7660 til 8480 fra 4 månder til 5 månder, og det kun på mm, så tror kanskje dette er normalt jeg...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 20. april 2007 #8 Skrevet 20. april 2007 De sier jo at rundt den alderen skal de legge på seg ca 150 gr i uka dv,s ca 600 gr på en måned
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 20. april 2007 #10 Skrevet 20. april 2007 Dette er helt normalt! Min hadde lagt på seg 660g på 5 uker og jeg syns dette var lite. Nå er jeg vant til at han legger på seg ca 300g i uka. Så det var litt av en bråstopp. HS beroliget meg med at 660g på 5 uker er helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #11 Skrevet 20. april 2007 Lillesnupp la på seg 1 kilo fra 5mnd. til 6 mnd. kontrollen! Det synes jeg var mye, men hs sa hun fulgte sin egen kurve kjempefint.
Gjest Skrevet 20. april 2007 #12 Skrevet 20. april 2007 Nå må jeg si at jeg ble forvirret! Jeg trodde at du var bekymret for at hun hadde lagt på seg for LITE, helt til jeg leste svarene. Da måtte jeg lese innlegget ditt en gang til. Gutten min la på seg ca en kilo i måneden de fire første månedene, og fra fire til fem måneder la han på seg ca som jenta di. Spesielt når de har lagt på seg lite ved en kontroll, kan en forvente at de legger på seg mye til neste gang - og motsatt. Da jevner det seg ut. Dette går litt i sprang. Men: 690 gram på en måned kan da ikke være spesielt mye???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå