Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 jeg har selv lyst på epuderal, men har hørt mye negativt om dette... noen som har prøvd det og vet noe om det.... de som har vært negative om det har ikke brukt det selv.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Jeg fikk epidural ved første fødsel og var kjempefornøyd. De skrudde den aldri så langt opp at jeg ble smertefri, det bare lindret en del. Og pressriene kjente jeg godt. Så min erfaring er at det var helt fantastisk, de lindret litt, akkurat det jeg trengte for å slappe av mellom riene. Og med en langvaris fødsel var det kjempedeilig! Denne gangen har jeg tenkt å føde litt raskere ;P Så da håper jeg jo å klare meg uten - bare bruke vann og akupunktur f. eks. Men om jeg blir så sliten som sist, ja da er jeg ikke i tvil! Da ber jeg om epidural!!!
Go`mamma`n... Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Har ikke noen planer for åsn bedøvelse jeg skal ha. Forrige fødsel hadde jeg ike behov for noen form for bedøvelse. Håper jeg er like heldig denne gangen:-) Så i utgangspunktet har jeg vel egentlig ikke tenkt å ha noe smertestillende denne gangen heller......... Men ; man vet jo aldri hvordan er fødsel blir......heldigvis........
Trillet Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 Der jeg skal føde har de ikke epidural fordi det er en fødestue å ikke sykehus.... De har akupunktur, badekar, lystgass.. ja alt annet enn epidural... så jeg tar det som det kommer...
Diva Muffin Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Etter at jeg fikk vite at babyen er 30% over normalen, så har jeg tenkt litt på epidural. Håper å få diskutert dette med jordmor når fødselen nærmer seg, kan ikke ta noen standpunkter nå som jeg ikke aner noe som helst om hvordan det er å føde.
monlimamma til 3 vakre jenter Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 Fikk steriltvannspapler ved de to andre fødslene, sinnsykt vondt, men veldig god lindring. Denne gangen vil jeg prøve akupunktur først for å se om det hjelper. Gjør det ikke det så blir det nok papler igjen. Har valgt å føde på fødestue og der er det bare naturlig, og ikke kjemisk, smertelindring å få.
Gårdsspire Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 Jeg var først bestemt på at jeg ville ha epidural. Men så fikk jeg høre det på svangerskapskurset at de helst ikke setter det pga at det er et stort inngrep å sette det og at det tar lang tid. Det krever oxo at du sitter heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt stille, og det er vel ikke bare bare med rier. Så jeg slo fra med denne tanken, og tenkte som så at jeg heller kan prøve akupunktur, det kan jo uansett ikke skade meg eller bebise. Lillehammer sykehus har mange jordmødre som har spsialutdannelse innen dette, så det burde jo gå bra.
babylove :) Skrevet 20. april 2007 #8 Skrevet 20. april 2007 æ har hadt epudural når æ har født,men dn ble satt på litt sent så dn vira ikke helt som dn skulle før æ hadde født.så dn her gangen sku æ få dn tidligere hvist æ velger dn på nytt.
*panama* med to søte små Skrevet 20. april 2007 #9 Skrevet 20. april 2007 Jeg håper og klare meg uten noen ting,sånn som jeg gjorde med førstemann;o)
VinterSol+2 Skrevet 20. april 2007 #10 Skrevet 20. april 2007 først; badekar og akupunktur. trenger jeg noe mer, epidural og lystgass.
Mirakelungen Skrevet 20. april 2007 #11 Skrevet 20. april 2007 Jeg vil ikke ha noe smertestillendes uder fødselen. Håper på en mest mulig naturlig fødsel men, man kan ikke planlegge alt på forhånd,tiden får vise hva det blir eller ikke blir på meg av smertestillendes.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 20. april 2007 #12 Skrevet 20. april 2007 Jeg vil ihvertfall ha lystgass:) Så fgår jeg se om jeg trenger no mer, håper jo selvsagt å kunne la det være, men jeg er ikke så tøff av meg, så det spørs nok om det ikke blir epidural allikevel..
Mia_I Skrevet 20. april 2007 #13 Skrevet 20. april 2007 Jeg har tenkt å se an - jeg aner ikke noe om hvor vondt dette er, eller hvor lang tid det tar... (er første).
Nanna1976 Skrevet 20. april 2007 #14 Skrevet 20. april 2007 Helt enig, jeg også. Har ikke peiling på smertenivået men jeg liker i utgangspunktet ikke svære sprøyter. For meg virker det like ille å sette selve epiduralen...grøss og gru. Tenkte jeg skulle snakke med JM neste gang jeg er der.
Gjest Skrevet 20. april 2007 #15 Skrevet 20. april 2007 Skal ikke ha noe!!!Har ikke brukt noe på de andre 2.Brukte lystgass på nr.2 som tok vekk de verste toppene.Hjalp kjempegodt samt at jeg ikke hadde noe ettervirkninger etter noe bedøvelse etc.De klarte d før i tia,hvorfor skal ikke vi??!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå