Gå til innhold

Barnehageansatte el.pedagoger. Ang. språk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 3,5 år kan ikke uttale s.

Han sier

lyt og ikke lys

nill og ikke snill

taft og ikke saft

Vet ikke helt hvordan vi skal øve med han. Prøve å gjenta ordene riktig etter at han har sagt de, men nå etter snart 2 år med dette virker det ikke som det hjelper. Føler det er "på tide" at han skal klare å si s nå...

Han snakker ellers bra.

Forslag til trening..... vil nødig at han skal ha pedagog i barnehagen da det lett blir slik at han blir den gutten som må ha det, alle vet det, mobbing osv. og at de ansatte kommer til å se på han som den som bruker pedagod, i tillegg til de andre barna som sier det til foreldrene sine osv. osv.

MEN, vil jo gjerne hjelpe han da..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke øv for mye med han, ppt tar ikke tak i dette før skolealder uansett, det viktigste er at dere rundt ham sier ordene tydelig i hverdagen, mulig det er noe galt m lyd bildet hans, da hører han ikke selv at det han sier er galt, hatt et tilfelle av dette i bhg, h*n er et år ekstra i bhg m en språk pedagog. og dette er gjort på en måte at ingen skjønner at pedagogen er der kun for hennes skyld, hun vet det ikke selv heller, de deles i gr. m mange barn og leker m ord og lyder.

Skrevet

Det er vel ganske vanlig å ikke kunne si "S", er det ikke? Kommer nok. Selv kunne jeg ikke si "L" før jeg ble 7... Litt vanskelig unge, ma.o. hehe

Skrevet

Det er vanlig at barn ikke kan uttale r, s og kj lyden før d er 6-7 år. Munnen vokser og musklene skal utvikle seg. Bare uttal ordene riktig dere, ikke stress med han, plutselig en dag hører han det selv.

Hilsen ei som ha jobbet med 1. kl i 5 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...