Mocka-*mamma til 3* Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Bare på kort tid, har lisja dempet matlysten fra å amme 8-10 ganger døgnet til maks 6 ganger nå.. Jeg pumper meg aldri så jeg vet ikke hvor mye melk hun drikker.. men på 20 dager har hun lagt på seg 820 g -noe som må være mer enn godkjent.. Hvor ofte ammer dere deres måneds-gamle babier?
*Zena* Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Jenta mi spiste hver andre/tredje time da hun var på den alderen. Så lenge babyen din legger på seg, får hun nok mat, så da trenger du ikke bekymre deg. Hun tar vel godt for seg når hun først spiser da )
m@rie82 Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 hei mocka, og gratulerer med den lille! jeg har en jente som er blitt 1 mnd allerede. jeg ammer henne og hun styrer alle måltidene selv. vi var et par dager nede i 5-6 måltider om dagen da hun var ca 3 uker. men etter det var det økedøgn på økedøgn igjen. jeg vet heller ikke hvor mye hun får i seg, men ser jo at hun er veldig fornøyd. ammer aldri mer enn 2 ganger om natten, men hun har "rotetid" på kvelden fra ca 20-23 hvor hun dupper av litt innimellom å "henge" i puppen hele tiden. så nå kan jeg ikke si noe konkret hvor mange måltider hun har om dagen... men hun er en fornøyd baby, og jeg ser at hun vokser (dobbelhake og "gode" lår osv...) så jeg er overhode ikke bekymret. lykke til videre!!
m@rie82 Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 har forresten inntrykk av at dette med antall måltider pr døgn endres hele tiden, når babyen får styre det selv. ser jo at vesla har dager med mer søvnbehov og dager med mer matbehov.
Mocka-*mamma til 3* Skrevet 20. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2007 Ja kjenner det dirrer i puppene når hun sover 4 timer i strekk.... Har mest lyst til å vekke henne da.. Det er ikke no godt når det sprenger! Jeg våknet kl 06 en morra og lå å ventet på at hun skulle våkne.. så fort hun vridde litt på seg så var det kjapt til puppen gitt!! Da har hun sovet fra kl 23! Den siste uka har jeg ikke ammet i det hele tatt midt på natta.. hun sover over.. Jo du har vel rett i at det skifter fort i denne tiden.... Jeg er et typisk rutine-menneske, så jeg ser frem til vi kommer inn i dem.. Gratulerer selv med lille matilde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå