Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Litt frustrert over legen min.. Har stussa litt på han før, men i dag var han, tja hva skal si.. Lost..! Var på 6 ukerskontroll i dag og så spurte jeg om det kunne være skadelig, eller noen fare for at sønnen min kunne bli avhengig av hjelp for å få ut avføringen, så sa han bare: "neei". Han hørtes veldig tvilende ut på alle spm. jeg stilte. Litt vanskelig og forklare, men når han sa nei så satt han godt tilbakelent og rynka på nesa og sa neeei, jaaa... Han hørtes ikke sikker ut på noen av svarene han ga meg.. Lurer på om han er litt lat og jeg.. Han tar aldri gu hvis man ikke absolutt må.. Må nesten trygle og be om en gu, er det rett da? Gutten min ble tatt med vakuum, og jeg revna en del. Jeg trodde da at det blei tatt en gu for og sjekke at alt grodde normalt. Men han spurte bare om jeg hadde noen ubehag. Sa at det hadde jeg ikke, bare øm en gang i blant. Så da sa han at vi ikke skulle ta noen gu.. Hm.. Blei litt rotet dette her.. Men blei bare så frustrert over han i dag! Han har vært sånn tidligere også, men først i dag han var tvilende på omtrent alt jeg spurte om... Kanskje han ikke er i tvil, men han kan vel ikke si det på en slike måte ovenfor en pasient, er jo lett og bli urolig da..=/
m@rie82 Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 hei! dette med leger og kommunikasjon har vært kjent for meg en god stund... det er veldig synd, det gir pasienter unødvendige bekymringer osv... neste gang du skal til legen, og han nøler i svarene sine, kan du jo prøve å spørre han om han kan si noe mer. evt gjøre han oppmerksom på at han nøler og at du ikke helt blir fornøyd med svarene han gir deg. men det skulle jo ikke være nødvendig å måtte fortelle han, jeg vet... heller ikke å trygle og be om en gu!... det er jo veldig viktig at man tar pasienten på alvor og sjekker dersom pasienten har ubehag ol... huff, skjønner godt at du ble frustrert. håper han skjerper seg!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Når det gjelder det med gu, har jeg valgt å gå priv å ta slike sjekker hos folk som bare driver med det. Koster litt mer, men jammen føler jeg meg langt bedre behandlet synes jeg! Bare som et tips Ellers kan du jo også vurdere og bytte fastelege, men han høres i grunn ut som min, så jeg vet ikke om dette bare er en "legesykdom" kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå