Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kor ofte er dere hos legen da?? eller til jm.. eg går annenhver uke til lege å annenhver til jm..?

flere som gjor det? å koffor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forstått det slik at hvis det ikke er noe ekstra du trenger ekstra oppfølging til så skal man ha 8 kontroller i løpet av hele svangerskapet. og det er inkl den ordinære UL rundt uke 18.

I min kommune anbefales det at man går annenhver gang til lege og jordmor.

Det betyr 4 ganger hos lege, 3 ganger hos jordmor, og 1 gang til UL.

Men tror nesten de fleste får noen timer ekstra..

Skrevet

okay, eg har gått 8 ganger allerede, å skal annenhver uke til hver.. syns det er litt rart, men dei har ikke sagt noe heller. på at koffor eg skal så ofte..

Skrevet

jeg går en gan gi mnd hos hver jeg da:)

altså, to kontroller i mnd omtrent...

Skrevet

okay.. så det er andre og :) ikke noe grunn?

Skrevet

Jm sa til meg at jeg kunne velge selv hvor hyppig jeg ville komme, ettersom hva jeg følte for selv. Det mest vanlige er 1 gang per måned, men jeg kommer til henne hver 3 uke ca.... Bare fordi det føles greit å få bekreftet at alt er fint, og prate litt.....

Skrevet

ja, det er litt deili å gå så ofte og, høyre hjertelyden osv :)

Skrevet

Jeg gaar til gynekolog (men det er i USA, da) og fra uke 8-26 gikk jeg hver 4. uke--og ultralydene foregaar paa samme sted, saa de har blitt lagt rett foer legetimene. Naa (er i uke 28) har kontrollene blitt litt hyppigere-ca hver 3. uke. Vi flytter til Norge naar jeg er i uke 33, men hadde vi blitt her hadde kontrollene fortsatt hver 2. uke i 3. trimester--og saa hver uke helt mot slutten. Hvor ofte gaar man til jordmor helt mot slutten i Norge? Det lurer jeg litt paa...

Skrevet

til jordmor er helt opp til en sjølv.. eg går hver 4 uke nå. ksnje litt oftere på slutten

Skrevet

New York mom : jeg går bare til jordmor, går ca hver tredje uke nå, er 24 pluss 5 nå, siste måneden skal jeg gå hver uke :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...