Gå til innhold

forsinket fødsleshistorie


Pinklady og Amalie

Anbefalte innlegg

Fødselshistorie

 

Klokken 02,30 begynte jeg og kjenne den første rien. De kom ganske kjapt etter hverandre så allerede klokken tre vekte jeg mannen og han pakket sammen det vi skulle ha med oss.

Ti på halv fire var vi på sykehuset.

 

Der lå jeg en halv time og registrete riene før jeg ble skrevet inn.

Vi fikk en fødestue og begynte og komme oss på plass der inne, de hadde til og med badekar,lenestol og cd spiller.

I begynelsen tullet og tøyset vi mellom riene og hadde det egentlig ganske fint!

Men etterhvert ble det fryktelig vondt. Jeg fikk akupunktur mot riene som satt i ryggen. Kan hende det fungerte,men det er jeg faktisk ikke helt sikker på!

 

Endelig fikk jeg lyst gass, det hjalp meg veldig mye. Da klarte jeg og puste sikkelig og fikk på en måte noe annet og konsentrere meg om.

Da klokken ble litt over elleve ba jeg om epidural, for da var riene så intense at jeg viste ikke hvor jeg skullegjøre av meg. Men den satt de feil så jeg ble bare bedøvd på høyre side, så da ble smertene forsterket på den andre siden.

 

Jeg ble beordret opp i preke stolen for å stå litt, lille amalie ville ikke komme ned i bekkenet! Etter å ha stått i en halv time og hun fremdeles ikke hadde flyttet på seg tok de vannet mitt,men det hjlap heller ikke. De kom inn med ul apparat og da så de at hun satt fast.

Da la de et laken under rompa mi og ristet meg for å prøve å få henne løs, dadet heller ikke fungerte ble det haste keisersnitt!

 

15.21 kom gullet vårt til verden. Hun hadde det helt fint hele veien, det var verre for mor å far. Jeg ble fryktelig redd da de sa jeg måtte ta keisersnitt, men gud så deilig det var å bli ferdig for da tok det bare et kvarter også varhun liksom ute!

 

Fryktelig glad i lille Amalie!

Ligger bilde på profilen min!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!!

gratulerer så mye med jenten din!! hun er nydelig!! :)

hvilken dato kom hun?

jeg fikk også en liten jente, hun kom 18. mars.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...