Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Hei. Tårene bare triller. Jeg biter tennene sammen. Alt er så tungt! Jeg hadde takket ja til en leilighet. Men den koster 8500 i mnd. Har skrevet kontrakt og greier. Vi har nesten ikke møbler. Jeg har nesten ikke penger. Og nå fikk jeg svar fra husbanken at jeg får depositumslån av dem. Men jeg trodde at det kunne være rentefritt og betalingsfri hjelp, når økonomien er så trang. Jeg fikk da til svar, at jeg må ut med 400 i mnd i avdrag på lån, og at lånet koster 1000 å etablere, og vil bli ganske dyrt. Det vil jo si å øke husleie fra dyre 8500 i mnd til 8900!?! Jeg har sprengt alle grenser ved å finne en så dyr leilighet som 8500 i mnd, og noen økning i mnd utgifter kan jeg ikke klare! Eller klarer jeg det? Klarer dere det? Dere som bor dyrt? pluss strøm osv osv, vil det gå? Dette er ikke luksus leilighet, umøblert, ikke alle hvitevarer, 4.etasje uten heis... 3 roms, men sentralt! Jeg har forberedt meg selv og ungenetil flytting. Nå ser det ut til at jeg må bare avblåse kontarakten! Jeg står da uten bolig! Kommunale boliger er lang ventetid på her i byen. Tankene er sååå tunge. Til og med i retning å tenne på soverommet med meg og begge barna! Da slipper vi flere bekymringer, og ha det så jævlig! Kommer vel aldri til å gå så langt, men det skremmer, at tankene er så befriende!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Oi...når du tenekr slik, så bør du vel heller få avlastnign til barna og få deg en psykolog! Det der er ikke normalt å tenke!
Gjest marie-s Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Men er det ikke da billigere å heller bo litt mer usentralt? Jeg ville ikke ha betalt 1000-2000 kroner ekstra for å bo enda mer sentralt. Selv betaler jeg 7000 i mnd i husleie ink. strøm. Det er bare et soverom her, men det har sønnen min fått, selv har jeg laget meg et lite kryp inn på stuen. Hva med å heller bo litt trangt en stund og prøve å spare litt for så å kjøpe egen leilighet?
Gjest Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 jeg betaler 10 200 i husleie og har strøm, bil ,telefon, forsikring, kreditt kort, bokklubb etc i tillegg. og klarer meg greit. men jeg jobber så mye jeg kan ved siden av os. og til høsten når jeg får bhg plass skal jeg jobbe 50% og gå på skole 50%. har snella mi alene, så har ikke mye avlastning, men klarer å få avlastning så jeg får jobbet litt ekstra frem til høsten. men må også si at det er trangt frem til høsten og jeg får ikke spart stort, men snella er så liten at jeg vet det vil komme bedre dager hvr jeg kan spare og ha mere å rutte med. det viktigste for meg nå var å ha et sted som hadde to soverom og få meg en utdannelse. så da får vi ha det litt små trangt en periode og heller komme bedre ut senere. Vil også si det hjelper å snakke med en lege eller psykolog når du har sånne tunge tanker. Hjelper kanskje ikke økonomisk, men hjelper på hodet og humøret:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 MMM... Joda, men jeg har to unger, og eldste i skolealder. De vil jo ha venner på besøk mm. Så denne jeg har funnet er 3.roms 70m2. Jeg blir student til høsten, og har da funnet leilighet i gangavstand fra høyskolen, barnas skole og barnahage. Så har ingen transport/bil utgifter. Trodde derfor at jeg skulle få dette til. Er bare så tungt når alt raser sammen liksom. Om jeg må gi fra meg denne leiligheta, og finne noe annet utafor byen, eller hva jeg skal gjøre liksom... Tankene er uansett lettere nå, ikke så dystre som i morges, da jeg var på kommunen! For jeg har egentlig bein i nesa, og finner vel en løsning! Hjelp meg dere da... Skal jeg prøve, eller skal jeg lete opp noe annet?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 Først og frems hjelper det ikke å tenke slik. Og for det andre kan du sikkert få hjelp til å få dekke noe av husleien av sosialen. Gå til kommunen og søk etter hjelpt til å dekke husleie. Du kan også søke om at dem kan dekke depositum, så slipper du det tullet med banken. Men dem vil da ikke gi deg pengene, dem vil da gi en garanti til utleieren. Og ikke alle godta det, men du kan prøve. Du kan søke om etablerings-greie til å kjøpe møbler og slike ting. Du må prøver alle slags muligheter før du i det hele tatt vurdere å gi opp. Skam deg som i det hele tatt tenker slik.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 Hei. Jeg er student og mor til en. Jeg og datteren min bor ca. 20 min. utenfor byen med buss. Vi bor i en 3 roms leilighet der jeg betaler 7500 u/strøm. Betaler strøm hver 3 mnd. Leiligheten vi bor i er ca. 86 m2. Hver morgen tar vi bussen en liten omvei for å levere datteren min i bhg, før jeg selv drar på skolen i byen. Det var slitsom i begynnelsen, men da vi kom inn i en fast rutine, med faste busstider osv, ble det barnemat. Jeg tror faktisk at du kan klare det samme.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #8 Skrevet 20. april 2007 blir jo bare 400 kr mer imnd....den 1000-lappen er en engangssum... søk også om bostøtte.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #9 Skrevet 20. april 2007 Hei, og takk for alle svarene. Det har hjulpet på humøret, noen råd og noen synspunkt. Og beklager utbruddet om å tenne på... Jeg så helst for meg en demonstrasjon mot kommunens systemer og ansatte, sukk... Jeg har det bedre nå Men det er rart hvordan usle 400 kroner, og en sur saksbehandler på kommune kontoret (som ikke ville treffe meg personlig, enda jeg var der i dag, måtte jeg snakke med henne pr telefon. Hun satt på kontoret sitt etasjen over!) kan bare snu om på alt av humør og psyke. Jeg har hatt så mye å gjøre i det siste, alt alene, i forhold til å skaffe bolig, og alt. Er litt sliten ja, men humøret har vært på topp, inntil i dag. Da bare raste alt... Men jeg ser på det litt bedre nå, og har valgt å ta denne leiligheten. By the way...
Gjest Skrevet 20. april 2007 #10 Skrevet 20. april 2007 masse masse lykke til !!!!! og en stoor klem sendes din veg
Singelmamma og banden Skrevet 20. april 2007 #11 Skrevet 20. april 2007 Det ordner seg nok skal du se, og depositumet får du faktisk igjen når du flytter, så har du litt ekstra da ;-) Med slike boutgifter og alene har du helt sikkert krav på bostøtte. Regn ut ca hva du får på husbanken.no, og håper at det får deg i bedre humør :-) Klem!
Singelmamma og banden Skrevet 20. april 2007 #12 Skrevet 20. april 2007 Jeg gikk forresten inn på husbanken jeg, og la inn kun overgangsstønad som inntekt, og at du bor i oslo - og da fikk jeg opp ca 3500 pr mnd i bostøtte - så sjekk dette, mulig det faktisk er riktig!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå