Lille L Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Jeg har en vennine som er 6mnd gravid nå.. Og hver gang vi diskuterer barn el no sånt skal hun komme med at hun kommer til og få den snilleste babyen i hele verden.. Noe som jeg synes er utrolig teit og si siden barnet ikke er født ennå og hun vet jo ikke hvordan ungen kommer til og bli.. Som feks her om dagen snakket vi på tlf, så spør hun meg om hvor lenge leyla sover så sier jo jeg at hun sover fra 19.00 til 06.00 men, at dette har hun begynnt med for ca 2 mnd siden.. Siden hun var nyfødt og fram til 3mnd har det vært et helvete og legge henne el hun skulle jo ha pupp hver time, men det er jo ganske normalt.. But anyway så sier jeg til henne om at hun burde forberede seg på og amme ganske mye på natta når ungen er nyfødt.. Men, neei da det skulle hun ikke siden hun mente hun skulle få en unge som sov hele natta og bare var snill og god.. Oh hvordan kan hun vite om ungen blir sånn???? Hun mener at joda siden hun sov hele natta som liten kommer ungen også til og gjøre det.. Ohhh jeg har hundre sånne historier.. Og hun slenger hele tiden i trynet på meg om hvor heldig hun er som føder på sommern og hvor dritt jeg måtte ha hatt det som fødte i nov og måtte pakke inn snuppa så mye.. JAJA som om det er digg og gå rundt og blø i 6uker midt på det varmeste og ha renndene pupper.. Off nå hørtes jeg sikkert veldig barnslig ut.. Men, jeg måtte få det ut, siden jeg begynner og bli ganske lei.. Hun spør meg om råd og når jeg kommer med dem, så har hun ALTID og si noe i mot..
Gjest Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 hehe huff da.hun kommer til å få seg ett lite sjokk.. Har selv en venninne som ga meg råd om hva jeg skulle spise osv da jeg var gravid,selv om hun ikke var gravid engang.veldig irriterende!
ChaChi Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 hehe:) er det ikke litt sånn vi er alle sammen da? Jeg har vertfall verdens snilleste unge:) selv med mye nattamming;) Og at hun skulle bli verdens snilleste viste jeg lenge før hun var født;) Blir litt det samme som at folk uten barn kan bli litt lei av bleie/amme/baby prat innimellom det der, og det kan en jo forstå
Lille L Skrevet 20. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2007 Joa, men det blir sånn overdrevent.. Som feks, så sier hun at hun kommer til og få verdens letteste fødsel siden moren hennes fødet på 3timer.. Og det er det eneste hun snakker om.. Assa man, kan jo ikke vite sånne ting.. Så mener hun at hun kommer sikkert til og føde før termin siden jeg gjorde det.. HALLO man, kan jo ikke tenke sånn.. Oh blir så lei:P
ChaChi Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 skjønner godt du blir lei.. er vel sikkert barnet, fødselen og hvordan det kommer til og bli som står i hodet på henne for tiden.. kanskje er hun egentlig livredd, men pakker det inni en masse "dette kommer til og gå kjempebra" snakk.. tror ikke det er noen førstegangsfødende som helt og fult klarer og tro det kommer til og bli en lett sak med fødsel.. har enda ikke møtt noen som var helt bekymringsfri når det gjelder det og føde..
Gjest Bjørn si bitch otilie79;) Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 Spørs om hun syns hun er så heldig som går høygravid i tropevarmen midt på sommern. Hun har vel termin i juni/juli hvis hun er 6 mnd gravid nå. Har selv prøvd begge deler, fødte i februar denne gangen og i juli sist. Kan love deg jeg følte meg alt annet en vel der jeg satt og gjemte meg i skyggen, svær som en blåhval, svett og jælig:) Mens alle andre gikk rundt og koste seg i sola:(
SuperGlad Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 typisk det :-) Jeg trodde jeg skulle få en vilter og gal unge siden hun var i 100 i magen, fikk en ultrarolig bedagelig jente :-) Hun får seg vel et sjokk når barnet kommer, men det nytter nok ikke om du sier noe på det nå. Å STAKKARS henne som skal gå høygravid midt på sommeren! Jeg skal nå gå høygravid i august/september men gruer meg til i det hele tatt å gå gravid på sommeren! Å selv om hun får et sommerbarn så må hun nok pakke inn barnet den første tiden uansett. Bare overse det hun sier, høres ut som det bare er tull som kommer ut av munnen hennes uansett :-)
MammaDilla Skrevet 20. april 2007 #8 Skrevet 20. april 2007 Hun kommer nok før eller siden til å gå på en stjernesmell!! Jeg illskreik fra jeg ble født og til jeg var 11 mnd. (Stakkars mamma og pappa) Mannen min (og faren hans igjen) hadde kolikk og hylte til de var 4 mnd begge to. Men poden vår er kjempe rolig og sover hele natten. Vi har hatt èn våkennatt på disse elleve ukene. Så hun skal ikke slå seg til ro med at barnet blir som henne. Det er sønnen vår et levende bevis på. Og i mitt tilfelle er jeg veeeldig glad for det Du må bare heve deg over det og trøste deg med at om et halvt år kommer hun ikke til å gnåle mer om hvor snill bebis hun har ;p
Gjest Skrevet 20. april 2007 #9 Skrevet 20. april 2007 He he, la henne leve i trua så lenge du Kan du ikke si at dere kan ta diskusjonen når hun også har blitt mamma....da har nok pipa fått en anna låt
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #10 Skrevet 20. april 2007 Huff, hun kommer til å få sjokk når babyen kommer.. Hun har jo bare positive tanker.. Hva om babyen hennes får kolikk, og småen ikke kommer til å sove i det hele tatt om natten?! Lurer på om hun kommer til å takle det, når hun ikke forbereder seg i det hele tatt på at det kan bli litt tungt å få baby.. Virker som hun tror alt kommer til å bli rosen rødt.. Og når hun går å vagger i sommer på det varmeste, så må jo du passe på å poengtere hvor heldig hun er som er gravid akkurat på denne årstiden.. Hi hi.. Tror ikke hun kommer til å være så enig med deg da..=)
Lille L Skrevet 20. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. april 2007 Ja det skal jeg jammen meg gjøre.. "Oh er det ikke deilig og gå høygravid nå?":P hehe men, neida jeg synes det blir litt dumt og tenke sånn, at fødselen blir sånn og sånn og ungen gjør ditt og datt. Man burde ta det en dag av gangen og aldri planlegge no.. Så nå skal jeg holde kjeft og høre på alt det hun har og si, får hun kommer jammen til og få seg et sjokk når hun skal føde og må opp om natta og amme og ungen IKKE vil sove..
Gjest Skrevet 20. april 2007 #12 Skrevet 20. april 2007 Hehe, du blir kanskje gal av henne nå, men om noen mnd så er det hun som kommer til å bli gal tror jeg... Ikke av deg da, men av babyen..
Gjest Skrevet 20. april 2007 #13 Skrevet 20. april 2007 Hvor gammel er denne vennina din? Soory, men hun hørres veldig umoden ut...hun kommer til å få sjokk når babyen kommer hehe...
Lille L Skrevet 20. april 2007 Forfatter #14 Skrevet 20. april 2007 Hun er 20ÅR og det verste av alt er at hun regner med at moren skal passe barnet på natta mens hun sover litt.. Hvis han er våken sefølgelig:P Ohh jeg vet det er styggt av meg om og skrive om henne her men, må bare få det ut, siden jeg blir "bitte litt" irritert noen ganger:P
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 20. april 2007 #15 Skrevet 20. april 2007 Så hun tror hun får en lett fødsel pga mora hadde det :-) Hehe, Mamma måtte ta keisersnitt med meg, mens jeg fødte på 3t og 15 min. :-)
Lille L Skrevet 20. april 2007 Forfatter #16 Skrevet 20. april 2007 Ja samma her, mamma måtte ta keisersnitt på begge barna sine mens jeg fødte på 3timer helt vanelig..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #17 Skrevet 20. april 2007 Noen er bare veldig uvitende stakkars...lurer på hva hun sier hvis babyen for kolikk og er sur hele tiden??!!! hehe
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 20. april 2007 #18 Skrevet 20. april 2007 Hei huff syns litt synd på henne jeg. Da jeg fikk min første hadde jeg ikke forberedt meg i det hele tatt. Aldri hørt om 10 gyldne cm eller noe sånt. Hadde bare fått høre at jeg aldri kom til å rekke sykehuset før ungen ble født for det kom til å gå så fort. Mamma og bestemor har bare hatt rier 2-3 timer før vi har vært født. Å jeg hadde over 3 timers kjøring til nærmeste sykehus. Men gjett hva jeg kom inn kl 08 og ungen ble født o5 neste natt. var et totalt sjokk at d kunne ta så lang tid. Legger til at de to siste har kommet kjapt kjapt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå