Gå til innhold

tannlege og bedøvelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått så vannvittig vondt i forbindelse med at det kommer en visdomstann. Den ligger å presser på de andre jekslene, og jeg har mest lyst til å få trukket hele greia ut. Men hvordan er nå dette med bedøvelse når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lokalbedøvelse er komplett ufarlig med mindre du er allergisk.

Skrevet

Å, hørtes flott ut !

Skrevet

Beklager, de trekker ikke visdomstenner her mens man er gravid, fordi man trenger en sterkere bedøvelse enn ved normalt tannstell som eks borring, rotfylling mm. Og det gjør de heller ikke før det er mindre enn 3 mnd til termin.... Jeg sliter med en visdomstann som skulle vært tatt ut for ett år siden, men pga røttene må jeg inn på kjeveklinikken på sykehuset. Og innen de fikk makka seg til å gi meg en time var jeg gravid (ikke planlagt) og har fått beskjed om å ta kontakt når babyen er født. Dette er 6 mnd siden... Tannlegen min så på tanna i går, og får jeg det som jeg vil skal jeg inn og ta den ut mens jeg likevel ligger på barselavdelingen på sykehuset... For han så at nå hastet det, fått lagt inn betennelsesdempende, men den presser fremdeles på tennene foran. Ikke moro dette nei!

Skrevet

Det stemmer ikke, jeg var hos tannlegen i går og fikk IKKE bedøvelse i en tann. Gjorde det uten. Gikk greit, bare litt ekkelt.

Skrevet

Blir ikke aktuelt å trekke tanna uten bedøvelse ihvertfall. Den ligger ennå langt nede i tannkjøttet. Er bare blitt en liten åpning. Så den må nok skjæres ut...

Har nå heldigvis bare en måned igjen å vente. Men hvorfor kunne ikke visdomstanna også ventet en måned til før den begynte å klemme på?? Huffameg! Tar du noe smertestillende da Singelmamma??

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...