Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener jeg har hørt at barn under 1 år ikke skal smøres med solkrem. Stemmer det? I såfall hvorfor?

Regner med at jeg kommer til å ta noen turer på stranda med babyen i sommer. Kommer selvfølgelig til å legge ungen i skyggen og dekke huden med tynne, lette klær, men kommer allikevel til å være fristet til å smøre på litt krem:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyer er sensitive og solkremer inneholder generelt veldig mye dritt som man enda ikke vet om kan være skadelig for babyer og småbarn senere i livet (altså langtidseffekter). Skal man smøre så bruk en solkrem med fysisk filter, disse er seige og vansklige å smøre utover, men de trekker ikke inn i huden, bare legger seg utenpå som et beskyttende lag. Kan anbefale Babyline sin solkrem, den har kommet best ut i tester, har fysisk filter, er billig og inneholder så godt som ingenting skadelig.

Skrevet

Jeg har også lurt en del på dette... Men hvis en skal bruke slik klissete solkrem som legger seg utenpå, blir ikke klærne ødelagt av denne kremen?? Jeg har opplevd før at klær til storebror her er blitt ødelagt av vanlig solkrem....

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det nei. Bruker denne på guttene nå og har grist på klærene også, men de ser like fine ut igjen etter vask.

Skrevet

ok, da får jeg bare prøve. For jeg vet ikke om jeg tør la være å smøre selv om babyen ikke skal noe særlig ut i solen....takker =))

Skrevet

Heisann!

Mye solkrem er generelt ikke bra for små barn (dette gjelder til de er både 3 og 4 år) Selvfølgelig finnes det typer som ikke inneholder parfyme osv, og disse er jo mye bedre enn de med masse tilsettningsstoffer og parfyme.

Jeg jobber i barnehage og der kler vi heller på lette plagg i stedet for å smøre. Det er jo opp til hver enkelt, men prøv i allefall å bruke en solkrem som er så mild og naturvennlig som mulig.

:) God sommer

Skrevet

Egentlig er det veldig enkelt, de små skal ikke være i solen.

Skrevet

Greit de ikke skal være i solen, men her vi bor er det veldig sterk sol og selv om man er i skyggen er man ikke helt skjermet for farlige stråler. Derfor vil jeg ha muligheten til å bruke solkrem. Da må man i såfall holde seg inne hele tiden og det har jeg ikke tenkt til, babyen har godt av mye frisk luft!!!

Skrevet

Babyer under et halvt år skal ikke smøres med solkrem.

Det står vel ofte på de fleste solkremer også.

Skrevet

Men hvis man bruker den fra babyline, kan det vel ikke være så farlig!!! Det er jo svanemerkede produkter.

Skrevet

Problemet er at små babyer klarer ikke regulere kroppstemperaturen sin sånn som oss.

Derfor må man heller kle dem med lette, lyse klær og holde dem helt unna solen.

Skrevet

Ja, det er greit nok, men skulle babyen bli lik sin bror er det faktisk mulig vi ikke kan ha på h*n så mye uansett. Broren er veldig varm og kunne bare ha på en kortarmet body de første 2 ukene av sitt liv. (tropevarme)

Og han lå jo bare i vogn i skyggen.... Var aldri i direkte sol (hadde også solparasoll til vogna)

Skrevet

Nå er det syv år siden sist jeg hadde baby, men jeg synes å huske at de ikke skulle bruke solkrem fordi det er stoffer som trenger inn i kroppen og som leveren ikke er moden for å håndtere.....

Skrevet

Hei. Kjøpte cosmica sin solkrem på apoteket. Fikk den anbefalt der. Brukte den da min datter var rundt 6mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...