Gå til innhold

Den der pakken vi alle må finne oss i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betyr det av vi må finne oss i alt til enhver tid eller? Noen av innleggerne mener tydeligvis det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..nei det betyr det ikke!

Det er lov for alle parter å bruke sunn fornuft, alle skal faktisk ha det bra, ikke bare ungene. Tror at hvis de voksne har det bra, får ungene det bra!

De som mener noe annet har sikkert ikke prøvd seg på utfordringer andre sliter med..tror jeg. En ting er å se og høre om ting som gjelder andre, en helt annen sak når man står midt i det selv..

Eller?

Skrevet

Jeg tror også at de voksne må ha det bra sammen, og at det er en forutsetning for at barna har det bra. Det er iallefall slik hos meg.

Hedda

Skrevet

...hos oss også.

Vi må prioritere forholdet hele tiden, ellers går alt opp i limingen.

Og, man skal ikke ha dårlig samvittighet fordi man som voksne med mine/dine/våre barn faktisk trenger tid alene.

Det er veldig viktig...

Skrevet

Få biomødre til å forstå at voksenforholdet til far noen ganger går føre barna hennes.... DET er ikke lett.

Skrevet

...så sant så sant....

Helt enig!

Skrevet

Nja far sitt voksenforhold går ikke før her i huset.. Han bare krysser fingrene for at jeg gidder passe barnet, det er ikke alltid han sier fra før det kommer. Har jeg rett til å si fra?

Skrevet

Kjære deg, klart du skal si ifra!

Skal han vekk, er det klart han må avklare det med deg på forhånd!

Skulle bar mangle!

Det er hans barn!

Min samboer trener tre ganger i uka. Jeg sier jeg kan være hjemme medde, så sant jeg ikke skal andre ting, men at dette ikke er en selvfølge. Det forstår han fullt ut, og dropper/finner barnevakt selv når jeg ikke kan.

OG- jeg sier ungene hans må være lagt før han går.....det gjør han også.

Jeg syns ikke dette er urimelig på noen måte.

Skrevet

når jeg kom inn i familien hadde jeg en viss forventning om at ungene var snille og greie og veloppdragne, det hadde han jo sagt :-)

jeg hadde også en forventning om at samspillet i familien var relativt likt på samspillet i den familien jeg selv var oppvokst i, med definerte roller for voksne og barn.

jeg hadde også en forventning om at de fulgte normal utvikling, både når det gjaldt kunnskap, oppførsel og selvstendighet.

det var ikke tilfelle noen av delene. ungene var ikke verken snille eller veloppdragne og de hadde store markeringsbehov og ingen respekt for voksne, de var også ekstremt klengete.

det var umulig å få normal voksentid iløpet av dagen.

det var et kultursjokk uten like, og jeg så min kjære i et annet lys, jeg var veldig skuffet over sånn en fjott.

vi har gjort våre avtaler om hvordan enkelte ting best skal håndteres. vi unngår kontakt med andre når han har barna, om han ikke viser noe initiativ til å oppdra barna, må det gå tilsvarende på bekostning av hvor mye han har barna i vårt hjem.

han ser at det er en uholdbar situasjon for meg når barna hans er hos oss, og han ser han skulle tatt mer tak i ting, men han synest det er så vanskelig.

ting funker nå greit for oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...